🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 چرخ و فلک

(ثبت: 257468) اسفند 28, 1401 
چرخ و فلک

 

امروز که جان می دهم از بهر تو ای دوست
چون یوسف گمگشته به کنعان خبرت نیست

هر لحظه و هر نقطه ، به هر کیفیّت و حال
دنبال تو ام ، گر چه که دانم اثرت نیست

رفتی و جهانم شده چون شام سیَه تار
آخر زِ چه رو نیّت صبح و سَحَرت نیست

هجران تو زَهر است به کام من مجنون
امّا خبری از لبِ همچون شِکرت نیست

می سوزم از عشق تو ولی هیچ نسازم
مادام که بر سینه رُخِ چون قَمَرت نیست

ای عشق بُوَد چرخ و فلک گردش ایّام
ای آنکه زِ من هیچ هوایی به سَرَت نیست

می چَرخد و می آوردت عاقبت این چرخ
در این رَهِ پُر سود که غیر از ضررت نیست

تردید مکن عاقبت آیی به سُراغم
این رَسم زمانه است ، و از آن حَذَرت نیست

آیی و زنی تکیه بر این وادی خاموش
آن دم که زِ من خاطره ای در نظرت نیست

از یاد مَبَر سردی امروز ، که فردا
راهی به جُز از راهِ قَضا و قَدَرَت نیست

نوروز برای منِ دیوانه حرام است
آنگاه که گرمای تَنِ پُر شَرَرَت نیست

تحویل شود سال چو دور تو بگردم
جز من به جهان هیچ کسی همسفرت نیست

سروده بابک حادثه

 

 

 

 

نظرها
  1. طارق خراسانی

    اسفند 28, 1401

    سلام و درود

    شکر اندر شکر است شعر ترت

    سال خرگوش مبارک

    در پناه خدا 🌱🌹👌👌👌👌👌👌🌹🌱

    • علی احمدی

      اسفند 28, 1401

      درودتان باد استاد عزیزم خجسته باد یگانه عید راستین آریایی

      بر شما و همه ایرانیان ایران دوست و دشمن ستیز 🌹🌹🌹🌹🌹

  2. محمدعلی رضاپور

    اسفند 28, 1401

    حادثه هایتان خوش
    سلام و درود

    • علی احمدی

      اسفند 28, 1401

      عرض ارادت و ادب و درود فراوان سرور عزیزم بدرود 🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا