🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تحدی به قرآن کرد

(ثبت: 256905) اسفند 18, 1401 

 

تحدی به قرآن کرد

تقلیدی عظیم نمایان کرد

و از بهاء اللهی اش اقدس فوران کرد

و رندانه، نفی بیان کرد

پیامبری استثنایی مثل باب

خود فرستنده ی کتاب

به زبانی غیر از زبان قوم شان

در همان پگاه اقدسش بیان کرد

اولین وظیفه و شرط نماندن در گمراهی را

عرفان مشرق وحیه و مطلع امره الذی کان مقام نفسه

و این چنین خود را جاودان کرد

میرزا حسینعلی

در قلوب اغنام الله.

 

شعر پیشرو
شعر سروش
در نقد بابیت و بهائیت
محمدعلی رضاپور (مهدی)

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها 14 
  1. مسعود مدهوش

    اسفند 18, 1401

    درودها جناب استاد رضا پور🌹🌱🍃🌿🌾🍂

    پاینده باشی🍂🌾🌿🍃🌱🌹🙏👏☘️

    • محمدعلی رضاپور

      اسفند 18, 1401

      درودها و سپاس ها یتان جناب دکتر مدهوش ارجمند
      پاینده باشید در پناه خدا ❤️🙏

  2. علی زمان خانمحمدی

    اسفند 18, 1401

    بسیار عالی بود استاد ارجمند زنده و پاینده باشید

  3. مسعود آزادبخت

    اسفند 18, 1401

    سلام و احترام جناب رضاپور گرانقدر
    قالب اثر چی هست؟ چجوری بخونیم ؟
    با تشکر و احترام

    • محمدعلی رضاپور

      اسفند 18, 1401

      سلام و احترام جناب آزادبخت گرانقدر
      در قالب سروش است البته سروش هایی که در نقد بابیت و بهائیت سروده ام، در مرزبندی شعر و نظم، بیش تر به نظم می مانند (هرچند بدون وزن عروضی در معنای سنتی اش اما با حفظ قافیه یا قافیه_آهنگ) و هدف از آنها بیش تر، ارائه ی اصل مطلب بوده تا هنرنمایی های شاعرانه.
      مصراع واره ها یا لَخت ها، از هم تفکیک شده اند.
      سپاس از همراهی ارجمندتان

    • محمدعلی رضاپور

      اسفند 18, 1401

      سلام و درود دوباره
      و توضیح بیش تر، این که:
      سروش بالا از نظر وزنی، به اصطلاح، آزاد است اما حضور قافیه در آن نمایان است و برجسته سازی لخت (های) پایانی بر اساس همانندگریزی.

  4. نسرین حسینی

    اسفند 18, 1401

    درودها برشما جناب رضاپور ارجمند قلمتون مانا 🌺🍃🌺🍃❤️❤️

    • محمدعلی رضاپور

      اسفند 18, 1401

      درود ها و سپاس ها یتان سرکار خانم حسینی گرانقدر

      ❤️🌺🍃🌺🍃❤️🙏

    • محمدعلی رضاپور

      اسفند 18, 1401

      ویرایش:
      تقلیدی عظیم
      (بجای تقلید عظیمی)

  5. صفا یغمایی

    اسفند 18, 1401

    درودوخدا قوت دوست گرامی
    🌺🌺🌺

  6. طارق خراسانی

    اسفند 18, 1401

    سلام پسرم

    من. گیج شدم

    شما باب و بهاییت را قبول دارید؟
    نمی خواهم بحثی صورت پذیرد
    فقط آری و خیر کافی ست

    در پناه خدا، 🌹

    • محمدعلی رضاپور

      اسفند 18, 1401

      سلام و درود و عرض ادب
      جناب بابا طارق عزیزم
      خدا نکند قبول داشته باشم و به اسلام عزیز، پشت کنم.
      مسلما نه

      خداوند، یار و نگهدارتان 🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا