🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تسبيح بى شيرازه

(ثبت: 241424) شهریور 4, 1400 
تسبيح بى شيرازه

 

هر دقیقه یک نفر را از سرِ نخ می برند
مرگ را بر دوشمان فرسخ به فرسخ می‌برند

با لباس مذهب از شیطان اطاعت می کنند
لاشه‌ی ایمانِ مردم را به برزخ می‌برند

گریه کن! اینها به اندوه تو احیا می شوند
خنده را كت‌بسته تا اعماق دوزخ می‌برند

عشق را سر می‌برند و مِهر را حدّ می‌زنند
رقص و آواز و تبسم را به مسلخ مى برند

سینه‌ی صاحبدلان را خنجرآگین کرده اند
پاره پاره، دل برای دیگِ مطبخ می برند

آب از سرها گذشت و ناله ها در سينه مرد
بر جگرهایی که خاکستر شده، يخ مى‌برند!

ما همان تسبیح بی شیرازه‌‌‌ی وامانده ایم
هر دقیقه یک نفر را از سرِ نخ می برند…

 

 

 

 

نظرها
  1. طارق خراسانی

    شهریور 4, 1400

    سلام بر ملکه شعر سرزمینِ دردمندم
    سلام به شاعر تکرار ناشدنی
    سلام بر غزل
    سلام بر نور
    سلام بر دُختِ قرآن و دین و معرفت
    سلام بر حیثیت شعر فارسی و معاصر
    سلام بر بزرگ استادم
    کسی که به من شعر را آموخت
    بزرگ بانوی پاک، سپاس از این فریاد…. سپاس

    در پناه خدا سلامت باشی آمین

    🌿👏👏👏👏👏👏👏❤️🌹🌿

  2. محمدعلی رضاپور

    شهریور 4, 1400

    سلام و درود و احسنت بر شما 🌹🌹🌹

  3. مهر 24, 1400

    سلام و احترام فراوان محضرجنابعالی
    سالم وتندرست باشید بانوی عزیز و فرهیخته
    بسیارعالی سرودید.

  4. حامدنوروزی

    مهر 25, 1400

    درود غزل خانم گرامی
    عالی و عالمانه سرودید.

    درکوچه باغ هستی
    دیدم که خوب و مستی
    با شور و شوق وشادی
    جانم به دل نشستی …

    برقرارباشید. حامدنوروزی

  5. جواد مهدی پور

    آذر 7, 1401

    درود بر شما استاد گرامی

    زیبا ست

    همه ی آثارتان

    💐🙏💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا