🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تفسیر روشنی

(ثبت: 233915) آذر 6, 1399 
تفسیر روشنی

 

پلک می زنی
بدایت صبحی بروشنی
با پاره پاره ی گلهای فردا
راهت را آذین می بستن
به آیت تماشا
آوای یخبندان
در تو می میرد
روز
با تاب چشمان عطش
در لحظه لحظه ا ت
بر پا می شود
پر پژواک تنفسهای سبز
خزان خزیده در خزه های زرد خودش
طرفی از اردیبهشت
زده به طاق چشمان نم
باران امتداد نفست
به کوچه کوچه ی ابران سر می کشد
حتی بالاتر به نازکدلی نوگلان تر
کاروان گل
پر از تبسم و نو نوایان صبح
آغاز خواهد شد به بی پایان عشق
زلف جنون را گره می زنند
در تاب باداباد تو
طرح طوبی عشقی
به دهلیز و پنجره های چشم و دل قد می کشی
ارزانی پلکت راه می گشاید
از خطوط خطر
به خانه ی دوست در هزار دور دست، می برد
که ترنم فقط هجای بی هجو عشقست
بر لبت
پشت و پهلوی امید پر می شود از نو از تو
روز
افراشته بر درفش نیزه زاران
شرح تلاوت بود
که تو می جستی بخون
زمین و ستاره مست شده اند از گلگون خورشیدت
تا شکوه برویدت در برهوت و برودت
تا تو قامت می بستی
در نفس سبز
به راه و رسم سرو
که دامن از وحید عشق
پر می کرد
در پایمردی منعطف

 

 

 

 

نظرها 10 
  1. ❤️❤️🌹🌹💐💐💐

    • اکبر رشنو

      آذر 7, 1399

      درودها
      بر شما جناب رشیدی

      سپاس از حضورتون

      و 🌺🌺🌺🌺🌸🌸🌸🌸🍃

  2. دانیال فریادی

    آذر 6, 1399

    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

    سلام استاد گرامی

    از خواندنش لذت بردم

    سلامت باشید و شاد

    • اکبر رشنو

      آذر 7, 1399

      درود ها بر دوست عزیزم

      ممنون از حضور خوبتون

      🌷🌷🌷🌷🌷🌺🌺🌺🍃

  3. طارق خراسانی

    آذر 6, 1399

    خزان خزیده در خزه های زرد خودش
    طرفی از اردیبهشت
    زده به طاق چشمان نم
    باران امتداد نفست
    به کوچه کوچه ی ابران سر می کشد
    سلام و درود بر حضرت استاد رشنو
    ای کاش قلمم توانا بود تا نقدی شایسته ی این شعر نفیس می نگاشتم.
    نمیدانستم در سپید هم می توان واج آرایی داشت
    خزان خزیده در خزه های زرد خودش…
    بی تکلف باید گفت اگر می خواهیم سپید سرا شویم باید ا‌شعار بزرگانی چون شما
    و استاد پژواره و زنذه یاد شاملو را بخوانیم.
    برای بنده مسجل است که نام اکیر رشنو بر آسمان ادب ایران چون ستاره ای خواهد درخشید
    در پناه خدا ……….. 🌿❤️👏👏👏👏👌❤️🌿

    • اکبر رشنو

      آذر 7, 1399

      درودها
      بر
      استاد عزیزم

      جناب خراسانی ارجمند

      سپاس از حسن نظر گرامییتون

      به مهر می نگرید

      در کنار بزرگانی همچون حضرتت قلم می فرسایم

      ومی آموزم

      ان شا الله سلامت وسر بلند باشید

      در حضورتون می بالم🌺🌺🌺🌺🌸🌸🌸🌸🌸🌹🌹🌹🌹🌹🌈

  4. درود بزرگوار بسیار زیباست
    لذت بردم شادکام باشیددر پناه خدا🌹🌹🌹💐💐💐

    • اکبر رشنو

      آذر 7, 1399

      درودها

      بر

      دوست ارجمندم

      ممنون که می خوانید به مهر 🌺🌺🌺🌺🌺🌸🌸🌸🌸🍃🍃🍃🍃

  5. درودها استادم

    به احترام این قلم مولف کلاه از سر بر می گیرم و سکوت می کنم

    و می دانم که می دانید هماره از شما خواهم آموخت

    پایدار باشید 💐💐💐💐💐

    • اکبر رشنو

      آذر 7, 1399

      درودها
      بر
      شما

      سپاس از حضور تون که به مهر می خوانید

      همیشه سلامت باشید و به مهر ونیکوییها

      🌺🌺🌺🌺🌸🌸🌸🍃🍃🍃

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا