🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تلخ خواهد شد اگر

(ثبت: 256029) بهمن 19, 1401 

 

کسی دلواپست دیگر نخواهد شد
در این کوران تبعیض و تک آوایی
کسی جویای حال تو نخواهد بود
در هر ماتمی ، خود غرق تنهایی

نه دیگر شاهد یک جمع خالص تر
اگر رسمی بیفزاییم در گردون به زیبائی
که هر کس ناجی خود باشد و تنها
سراسر درد و فقر و ناشکیبایی

بخوان معنای انسانیت ما را
که آغشته شود با هیبت مجهول
بی زیبایی و بی دغدغه بودن
و آشفته شود دنیای نا مقبول

اگر منوال این باشد که میبینیم
چنین قطعی شود احوال انسانی
راهی که کنون با کنجاوی ها
شروع لغزش اعمال شیطانی

شروع آزمون های هراس افکن
دروغ و فتنه انگیزی درون ما
سکوت مبهم انسان و رسوائی
شکوفایی ، بلوغ در جنون ما

اگر حتی به فردا هم سپاریمش
شریک جرم این افسانه در خواب
خود مائیم ، خود بیگانه و نادان
دلیلش قلب های زنده بی تاب

 

سروده از : ادریس علیزاده
بهمن ۱۴۰۱

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نقدها
  1. غلامحسین جمعی

    بهمن 19, 1401

    درودو سپاس بر شاعر فرهیخته وبزرگوارم
    جناب ادریس علیزاده

    دستمریزاد مضمون زیباست و لی احساس کردم در یکی دوجا مصرع ها دچار سکته شده اند
    مثلا برای نمونه درهمان مصرع جهارم پارت اول چارپاره اگر مصرع اول را تقطیع کنیم چنین خواهیم داشت
    کسی دلواپست دیگر نخواهد شد
    ( ک، سی، دل، وا)( پ، ست،دی،گر)
    ( ن، خا، هد، بود)
    مفاعیلن مفاعیلن مفاعیلن
    واما مصرع مورد نظر برای نمونه
    در هر ماتمی ، خود غرق تنهایی
    (در، هر، ما، ت)( می خُد، غر، ق)( تن، ها، یی)
    حال اگر مصرع را به این شکل بنویسیم
    ” که در هر ماتمی ، خود غرق تنهایی”
    (ک، در،هر، ما)( تَ، می ، خُد، غر)( قِ، تن ، ها، یی)
    مفاعیلن مفاعیلن مفاعیلن

    با پوزش از دخالتم امید که مقبول افتاده باشد و چندان دخالت نابجایی نباشد
    🙏🙏🙏🙏🙏

نظرها
  1. طارق خراسانی

    بهمن 19, 1401

    سلام و درود

    🌹🌹🌹🌹🌹🌹

    در پناه خدا 🌱🌹🌹🌹🌱

  2. نسرین حسینی

    بهمن 20, 1401

    درودها برشما جناب علیزاده ارجمند
    قلمتون مانا 🌺🌺

  3. زهرا آهن

    بهمن 20, 1401

    درود بر شما جناب علیزاده بزرگوار

    آموختم از قلم زیبای شما

    پایدار باشید به مهر🌿🍃🌹🌷🙏

    • ادریس علیزاده

      بهمن 21, 1401

      استادم درود میفرستم بر شما بانوی آریایی

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا