🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تمام مدت…

(ثبت: 215493) مهر 14, 1398 
تمام مدت…

“تمام مدت…”

گلدان خالی
کنار پنجره
تنهایی اش را
خمیازه می کشید
پلک ماه می شکست
دستان پنجره
بیقرار
از هم
می گسست
بر لب آسمان
حرفی از جنس بهار
می لغزید
تمام مدت شب
دلِ تنگِ پنجره
تنها بود
شاخه ای از
درخت پیر زمستان
در چشم آسمان
فرو رفته بود
تمام مدت شب
پلک ماه
در ابری سیاه
می شکست…

 

 

 

 

نظرها
  1. امیر جلالی

    مهر 14, 1398

    در تمام مدت خوانش این اثر ، یک موسیقی در گوشم جاری بود… یک موسیقی با آرامی … سیاهی شب را عمیقا احساس کردم . دلم برای تنهایی پنجره سوخت و ماه را عجیب،… غریب یافتم…
    این اثر زنده بود زیرا آهنگ داشت و حرکت تصاویر به وضوح دیده می شد.
    گاهی بساط عشق خودش جور می شود
    گاهی به صد مقدمه ناجور می شود
    این اثر خودش آمد … با پاهای خودش
    و هیچکس ، دستش را نگرفته تا بیاوردش…
    دلنشین بود و زیبا نیز …
    درود بر شما

    • درود برشما جناب جلالی ارجمند بسیار زیبا این شعر بداهه ام را تفسیر نمودید و الحق که نبض شعرهای بداهه در دستان شماست و خوب میدانید چه شعری حال و هوایش یهویی بوده و کدام زورکی و در این تشخیص شما تحسین برانگیزید
      به هر روی خودتان بیشتر واقفید اگر موقع سرایش همه اسباب سرودن و آرامش برای شاعر مهیا باشد و بدون فوت وقت بداهه را منتقل کند کار خوبی از آب در می آید ولی گه گاه نیز تکمیل اثر به زمانی بعد موکول و حال و هوای سروده چند دست و نا صاف می شود و چاره ای نیست
      درود بر شما شاعر زرنگار، خواننده خوب و ادیبم باد، وجودتان را ارج می نهم و به دانستنی هایتان می بالم و درس می گیرم
      زنده باشید

  2. … درود بانو

    حنجره ام
    از درد، پنجره شد
    هیچ دیوار اما
    رنگ به رنگ نشد!

    پ…….

    زنده باشید و پویا…

    • درود بر شما جناب ترکمان،
      شاعر شعرهای بداهه ی پر اندیشه و ناب
      زنده باشید و بیکران سپاس

  3. طارق خراسانی

    مهر 14, 1398

    سلام و درود

    الحق زیباست
    دخترم، روز های پر شکوهی را پیش رو داری
    مبارکت باشد.

    در پناه خدا سلامت باشی 🌿👏👏👏👏👏🌿

    • سلام و درود بر باباطارق جانم
      الهی که سلامت باشید
      ممنونم از این همه انرژی کلامتان
      لطف دارید مهربان
      حضورتان شکوهمندی جان و دل است
      زنده باشید
      🙏🙏🙏🙏🌞

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا