🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تنهایی مقدس

(ثبت: 234161) آذر 14, 1399 

 

آدمی هر جا که باشد آخرش تنهاست، نیست؟
زندگی تلخ است، یک کابوس بی رویاست، نیست؟

با طناب دل به چاه عاشقی افتاده ایم
دل همیشه یاغی و بی فکر و بی پرواست، نیست؟

اهل ماندن در سرش سودای رفتن نیست، هست؟
ماندنی باشد خودش می ماند این پیداست، نیست؟

اهل رفتن، می رود با یک بهانه دیر و زود
اهل رفتن با خودش هم ذره ای روراست نیست

تا زمانی که خیانت در تعهد رایج است
عاشقی کردن در این ویرانه بی معناست، نیست؟

در جهانی که «دو رنگی» رنگِ سال مردم است
اینکه: «صادق باش لطفا» خواهشی بیجاست، نیست؟

تیره روزی ها و بدبختی کماکان رو به رشد
مادرِ خوشبختی اما ظاهرا نازاست، نیست؟

عاشقی_این دردِ ممتد، این رفیق نیمه راه_
با تمام غصه و نامردی اش زیباست، نیست؟

#حمیدرضا_گلشن

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. حسین شیرکوند

    آذر 14, 1399

    💐🌹💐🌹💐🌹💐

  2. طارق خراسانی

    آذر 14, 1399

    سلام

    بقدری این غزل زیبا ست که آماده می شوم بروم و نام شما را وا د لیست شاعران یک صد سال اخیر کنم.
    همین یک غزل کافی ست که اهل شعر و ادب شما را شاعری توانمند دانند.
    ما حب و بغضی نداریم سخت به دنبال ارزش ها هستیم.

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👌🌿

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا