🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تنگ تنهائی من

(ثبت: 245032) اسفند 1, 1400 

 

باز هم یک اُفق روشن صبح
و کسی از دل پیدائی روز
روی برگ ِخشک پائیزی و سرد
نرم و آهسته و گرم
به سراغ تُنگ تنهائی من، می آید
روزها بود که رفتگر پیر
چه دریغی می کرد
لطف جارو زدنش
بر سَر ِ این خانه ی تَنگ
من که در دورترین
نقطه ی این غمکده خاموش شدم
کسی تنهائی من را نچشید
هیچ کس فاتحه ای بر دلم آواز نکرد
و به گاهی اوقات
که فراموش شده ای
به ته کوچه ی تنهائی من می آمد
بستر خواب مرا هم،
به کناری می زد
بهترین دوست من باران است
قطره های باران
با سر انگشت لطیف
به ملاقات همه می آیند
و نسیم خُنکی
برگ جامانده ی سقف همه را
می برد آنسوتر
تا همه بشناسند، کسی اینجا
تُنگ تنهائی خود را
به بغل دارد و بس

( تقدیم به اسیران خاک )

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

نظرها
  1. عظیمه ایرانپور

    اسفند 1, 1400

    درود بر شما🌿

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا