🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تو خوب باش …

(ثبت: 240523) تیر 20, 1400 
تو خوب باش …

 

تو خوب باش و نگو دیگران چنین و چنان
بلور نازک بی نقش و بی قرینه بمان

به مهر غنچه ی خندان زلال باش و روان
که رود آبی آزاد و غنچه تشنه ی آن

چو شاخه ی گل رز بی ریا و خوش دل باش
اگر چه گل به تطاول ندیده غیر زیان

جهان نمایش کوتاه بی وفائی ها
و هر که شاهد نقشی است در مسیر زمان

قضاوت دگران منشا خرابی ها است
بیا و گرد خرابی ز روی خود بتکان

چه خوب و بد که از این رهگذر خرامیدند
تو خوب باش و نگو دیگران چنین و چنان

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):