🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 توهم

(ثبت: 254861) دی 21, 1401 

 

من پذیرفتم که دنیا یک توهّم بیش نیست
نکبتی که در مرامش جُز جَزا و نیش نیست

گر به دنیایی بِه از این خوش نمودی دل بدان
شادمانی حاصلِ اندوه و قلب ریش نیست

رنگ رُخساره کُنَد سِرِّ درونت را عیان
سالِ نیکو با بهاری زاده از تشویش نیست

ظلمتِ احساس را روشن کُنَد نورِ خِرَد
هیچ سودی قسمتِ انسانِ کج اَندیش نیست

دوزخی جُز جهل و فردوسی به جُز دانش مجو
آدمی را هیچ تدبیری به کار خویش نیست

نقد اکنون را به صدها نِسیه فردا مَدِه
در نیابی زندگی را ، آخرت در پیش نیست

بابک حادثه

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    دی 21, 1401

    “دوزخی جُز جهل و فردوسی به جُز دانش مجو
    آدمی را هیچ تدبیری به کار خویش نیست ”

    سلام و احترام جناب احمدی عزیز

    زیبا سرودید

    بهره بردم

    زنده باشید

    💐💐💐🙏🙏🙏👏👏👏👏

    • علی احمدی

      دی 21, 1401

      درودتان باد سرور ارجمند منت نهادین بر بنده حقیر 🌺🌺

  2. س ن روشن

    دی 21, 1401

    درودواحترام نثارشاعرمحترم،
    دردوره ای که سرایش هایی احساسی وپروانه ای درتشریح اجزاء بدن یاربه نام عاشقانه رواج یافته،سرودن اشعاراجتماعی به این سبک کاریست شایسته ومهم که نشان ازشعرفاخرپارسی دارد ونیکوست.

    • علی احمدی

      دی 23, 1401

      درود سرور والاقدر خوش آمدین و منت نهادین بر بنده مهرتان افزون باد 🌺🌺🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا