🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تویی معلم انسان ابتدا مادر

(ثبت: 221494) بهمن 29, 1398 
تویی معلم انسان ابتدا مادر

 

بهشت بوی تو بودی به هر کجا مادر
اگر چه جنّتِ کودک به زیر پا مادر

امانتی شده ام دستِ مادری دانا
چو سایه مهر برایم به هر کجا مادر

اگر چه زاده نوری شدم به زیبایی
به خُلق نیک چه زیبا نما مرا مادر

به احترامِ تو مادر ، دمی مرا رخصت
اگر دهی ، بپرستم چو یک خدا مادر

تو آن خدایِ منی ، مادری به دانایی
چو مهر و ماه شدی هر کجا نما مادر

روا که نامِ تو را حرمتی به هر جایی
پرستشی بکنم همچو او ، تو را مادر

به یک کلام تو را حمد می کند والی
تویی معلّمِ انسانِ ابتدا مادر

ولی اله بایبوردی

18 / 10 / 1398

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. امیر جلالی

    بهمن 29, 1398

    چقدر حال خوبی به آدمی دست می دهد وقتی اینگونه از مادر می شنود و می خواند .
    تو آن خدایِ منی ، مادری به دانایی
    چو مهر و ماه شدی هر کجا نما مادر
    بی نهایت سپاس از این اثر و از حسی که منتقل نمود.
    درود بر شما

  2. ولی اله بایبوردی

    بهمن 29, 1398

    سلام

    سپاس از همراهی تان با نظر اندیشه ای زیبایی…

    استاد ارجمند جناب جلالی عزیز

    در پناه ایزد دوست

    شادکام باشید

    🌸🌸🌺🌸🌸

  3. محمدعلی رضاپور

    بهمن 29, 1398

    محمدعلی رضاپور

    بهمن 29, 1398

    سلام و احترام
    شما بزرگوار را دعوت می کنم به خوانش و ابراز نظر گرانقدرتان در این مطلب مهم در عرصه ی چند دهه ی اخیر ادبیات فارسی:

    شعر سپید، آزاد از عروض یا دارای عروضِ آزاد؟

    http://sherepaak.com/222456/——-

    • ولی اله بایبوردی

      بهمن 30, 1398

      سلام

      استاد ارجمند جناب رضاپور عزیز

      سپاس از همراهی تان

      کدام یک این یا آن…

      هر کلامی آهنگی دارد به هر قالبی می تواند سروده شود …..

      زاویه یِ دید ذوق و هنر هر شاعری جداست ….

      هدف شاعر :

      انتقال پیام به مخاطب است بنحو احسن با بیان شیوا و سلیس

      با ریتمی آهنگین ….

      جادوی سخن نظم است و بس….

      …..

      تقدیمی :

      🍃🍃

      💐 بین هر یک شاعری گر اختلاف 💐

      هر سُرایش نغمه آهنگی دلا
      گر سپیدی یا که نیمایی نما

      با رعایت قالبی هر شعر هان
      بارِ معنایی عروضی را بیان

      نثر و نظمی را نگاهی جان من
      دیدِ شاعر محترم در انجمن

      گر قواعد با عروضی سنّتی
      شعر نو را ،قالبی ، لا منّتی

      بین هر یک شاعری گر اختلاف
      دیدِ شاعر را نگاهی همچو آف

      بین هر یک شاعرانی راستین
      نام آور سبک را صاحب همین

      گر به کوتاهی ، بلندی مصرعی
      در سپیدی شعرها رؤیت همی

      سنّتی باشد سپیدی فرق لا
      هر کلامی را ،عروضی برملا

      بینِ هر یک شاعرانی راستین
      نام آور سبک را صاحب همین

      بینشان گر اختلافی ائتلاف
      ائتلافی را ، نباشد، اختلاف

      ولی اله بایبوردی

      29 / 11 / 1398

      🌿🌿🌿🌿💐🌿🌿🌿🌿

  4. خیلی قشنگه😍

    اردیبهشت 11, 1400

    از تمام دلتنگی ها ، از اشک ها و شکایت ها که بگذریم

    باید اعتراف کنم مادرم که میخندد خوشبختم !

    و چه تاثیر دلنشینی دارد

    ” غصه نخور ، درست میشود ” گفتن های مادر ،

    اثرش را هزار قرص آرامبخش قوی ندارد

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا