🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 جانم فدای مردمِ بی نانِ روزه دار

(ثبت: 2731) آبان 9, 1395 

آهی کشید مردِ فقیری، که کاش من
بودم غلام درِگهِ  شاهی به روزگار
پیری شنید گفته ی او را در انجمن
 خندید و گفت نکته بر آن مردِ جان فکار
 گفتا : شنیده ای که صدای دُهُل ز دور
 خوش باشد وُ بشوی کر، بود کنار؟
 شاهان به قصرِ خویش، فقیرِ رفاقتند
  آنجا ریا بود که به اشکالِ بی شمار
 نا رفته، دین ز تو گیرند و معرفت
 گبری کنی به نزدِ گدایانِ جیره خوار  
 اینجا، به خونِ جگر می خوری تو نان
 آنجا که خونِ خلقِ خدا را ، چه بیقرار
 نی نی،  به نانِ پاکِ خدا داده خوش بِزی[1]
 وین فکرِ نابجا که به جایی دگر گذار
 نازم همی به آنکه دل از سیم زَر بشُست
 جانم فدای مردمِ بی نانِ روزه دار
[1]. زی مخفف زندگی ست
15 ساله بودم که این  قطعه را سرودم