🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 جماعت

(ثبت: 254398) دی 10, 1401 

 

همرنگ جماعت شی ,
عقل از سر تو رفته ,
همراه رفیقان شی ,
هوش از کف تو رفته ,
گر بال بیابی , افلاک بپیمائی ,
هر جا که فرود آئی ,
آب از سرِ تو رفته ,
آنجا که برآید خور ,
وآنجا که بتابد ماه ,
غواص شوی در آب ,
چالاک شوی چون باد ,
دید از دلِ تو رفته ,
دستار بتابانی ,
زُنار ببندی تو ,
چون دست بیفشانی ,
برپای برقصانی ,
هر جا که شوی آنجا ,
آه از دلِ تو رفته ,
در میکده ها تا صبح ,
ساغر بستانی و ,
پیمانه خوری هر دم ,
در دیر به زهد از خواب ,
سجاده برون آری ,
در مدرسه ها باشی ,
اوراق به ثبت آری ,
در حوزه به صرف و نحو ,
پرواز کنی تاعرش ,
در کرخه روی مواج ,
در دشت روی بی باک ,
همرنگ جماعت شی ,
عشق از دل تو رفته

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

نظرها
  1. سلام و درود بر شما

  2. جواد مهدی پور

    دی 11, 1401

    درود بر شما💐🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا