🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 جهان نی ارزد ارزنی

(ثبت: 1160) فروردین 19, 1395 

بیا بیا که باغبان، به نزد گل نشسته است
به بند بندِ ساقه ها بندِ غمی گسسته است

جهان نی ارزد ارزنی، اگر تو را بود غمی
خوشا به رندِ عاشقی، که غم به باده بسته است

شنیده ام فلک کشد، غمِ هزار سالگان
نهد به دوش خسته ام، فلک اگر که خسته است

صبا خبر زعاشقان ، مبر به زر نشستگان
بگو  به آن کبوتری، زدام و دانه رسته است

ز طارقت تو موبه مو، به یارِ فتنه گر بگو
چو باده می خورد نهان، چرا سبو شکسته است؟!!