🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 جهرم

(ثبت: 3609) اسفند 20, 1395 

خوشا نوروز و سمت وسویِ جهرم
بهار     و    مردم    نیکویِ   جهرم

خوشا   سنگِشکن و غارِ وَرایش
دو بازار    و  دوازده   کویِ جهرم

نسیم   و   زلفِ   نخلِ سربلندش
گل  نارنج  و   عطر و   بویِ   جهرم

حصیرِ   برگِ   نخل   و قالیِ تُرک
فدایِ    مقدمت   لیمویِ   جهرم

تو از معجونِ رنگینک چه دانی؟
مریزا دستِ   کدبانوی   جهرم

عجب  نیکوست بادمجان   جهرم
ترنج  و  سرکه  و  کاهوی  جهرم

عجب  آب  گوارایی  روان است
میان  کوچه  باغ  و  جوی جهرم

نخیلِ   گرمسیر  و  تاک  سرحد
همه یکجا  ببین  جادوی جهرم

جلال پورسلیمانی اسفند۹۴