🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 حتمی ست

(ثبت: 211384) تیر 13, 1398 

این کهنه دِرام  ما، آخِر  شدنش  حتمی‌ست

وقتی که نگار ما،،، تاجر شدنش حتمی‌ست

 

در کم‌ مَحَلی‌ های چشمان تو با قلبم

دلگرمی‌ات از غیری، ظاهر شدنش حتمی‌ست

 

دل، بند دخیلش را بر چشم تو می بندد

گویی به‌ حجاز تو،  زائر  شدنش  حتمی‌ست

 

باید  که گذشت از  تو، ای میوه‌ ی  ممنوعه

یک روز دلم‌ در آن‌، ماهر شدنش حتمی‌ست

 

بر  چشم  تو دل  بستن، یعنی  ز خدا  رستن

یعنی که  مسلمانی، کافر  شدنش حتمی‌ست

 

روخوانی چشمت شد، هر مصرع شعر من

هرکس‌ که تو را دارد، شاعر شدنش‌ حتمی‌ست

 

#علی‌_سلطانی_نژاد

 

 

 

نقدها
  1. فریبا نوری

    تیر 13, 1398

    سلام جناب سلطانی نژاد
    شعر بسیار زیبایی است فقط بیت دوم روی وزن نیست به نظرم
    و در بیت چهارم مصراع دوم ” باید که گذشت از تو ” ساخت امروزی تری دارد نسبت به ” باید بگذشت از تو” .
    سه بیت بعد از این بیت واقعا عالی اند و اوج شعر به زعم من : هر کس که تو را دارد شاعر شدنش حتمی است” و اگر من به جای شاعر بودم شعر را همین جا در اوج تمام می کردم .
    🌺🌺🌺👏👏🌹🌹🌹

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    تیر 13, 1398

    سلام جناب سلطانی نژاد عزیز

    زیبا سرودید

    لذت بردم از شعر قشنگتان

    💐💐💐💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا