🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 حسرت دیدار

(ثبت: 245110) بهمن 16, 1400 

 

این عمر گران بخواب و رویا زده ام
دیوانه ام و دلی به دریا زده ام
دلبسته به دیدار رخ زیبایش
تیپا به تجملات دنیا زده ام
در سر نبود جز به تمنای وصال
بر دامن او دست تمنا زده ام
هر گز نبدم غافل از آن چشم غزال
هر دم که لبی بر لب مینا زده ام
بر چیدن یک ستاره از چشمانش
چنگی به دل عِقد ثریا زده ام
در سایه سرو اگر نشینم انگار
من تکیه بر آن قامت رعنا زده ام
بر نیم رخ مهر بهنگام غروب
چشمی به بلندای تماشا زده ام
چون کشتی طوفان زده در کام نهنگ
من خیمه چنین معجزه آسا زده ام
مجنونم و رسوا ز فراغ  لیلی
رسوایی خود به بوق و کرنا زده ام
می سوزد از این، این دل سودا  زده ام
آتش که به سرسرای سودا زده ام
تیری جهد از کمان ابرو زیباست
دل را سپر کمان زیبا زده ام
ترسم که در این قمار من سر بازم
سرمایه فنا گشته دگر جا زده ام
نومید نِیَم این دل حیرت زده را
در حسرت دیدار به دریا زده ام

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. محمدعلی رضاپور

    بهمن 16, 1400

    سلام و درود و ارادت،
    دل تان دریایی🌿🌿🌿

  2. صفا یغمایی

    بهمن 16, 1400

    سلام جناب یگانه .خسته نباشید
    زیبا بود.
    بزن دل به دریا که آبی شوی
    🌺🌺🌺

  3. کبری محمدی

    بهمن 17, 1400

    در سایه سرو اگر نشینم انگار
    من تکیه بر آن قامت رعنا زده ام
    بر نیم رخ مهر بهنگام غروب
    چشمی به بلندای تماشا زده ام🌹👏🌹

    سلام
    زیبا و با احساس قلم زده اید
    برقرار باشید به مهر یزدان
    سپاس
    🌹🌺🌹🌺🌹
    دو بیتی که کامنت کردم بیشتر دوست داشتم
    👏👏

    • سپاسگزارم سرکار خانم محمدی. مهرتان پاینده و دلتان شاد.
      🌷🌸🌸🌸🌷

  4. سیاوش آزاد

    بهمن 17, 1400

    سلام به خواب و رویا زده ام

    • سلام و سپاسمند حضور با صفایتان هستم. استاد آزاد، از راهنمایی و نظرات انتقادی بهره مندم سازید. البته با اندکی تخفیف.
      🌷🙏🙏🙏🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا