🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 حضرت حافظ

(ثبت: 264435) مهر 14, 1402 

 

خواستم توبه کنم بَس دلِ عاجز بشکست
برلبِ صخره ی آن چشمه یِ نافذ بشکست
خنده زد حضرتِ حافظ به غزل گفت مرا
چه بسا توبه که چون توبه حافظ بشکست

شب یلدا شد و صد بار تفاُّل زده ام
هر ورق مژده ی دیدار تو را داد به من
شاید امشب برسی بر سر این سفره سرد
شاید آن مهرِ دو چشمانِ تو افتاد به من

باز هم نرگسِ مستانه به آسیمه سری
لب گشود و ز ره ناز ، به جایِ تو شکفت
دل دیوانه ی من طعنه زنان گفت به او
ناز کم کن که درین باغ بسی چون تو شکفت

شب یلدا شد و صد بار تفاُّل زده ام
هر ورق مژده ی دیدار تو را داد به من
شاید امشب برسی بر سر این سفره سرد
شاید آن مهرِ دو چشمانِ تو افتاد به من

آرزو کرد دلم ، بر غمِ این شاخه ی خم
بشکفد سرخیِ آن خنده ی نابت چو انار
مژده داد حضرت حافظ که دگر غم مخورم
که شود کلبه یِ احزان دلم با تو بهار

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها 12 
  1. علی معصومی

    مهر 14, 1402

    💐👏👏👏👏

    • سحر فهامی

      مهر 14, 1402

      درودها گرامی 💥💥🤍💫🌹🦋

  2. طارق خراسانی

    مهر 14, 1402

    شب یلدا شد و صد بار تفاُّل زده ام
    هر ورق مژده ی دیدار تو را داد به من
    شاید امشب برسی بر سر این سفره سرد
    شاید آن مهرِ دو چشمانِ تو افتاد به من

    سلام ودرود

    چهارپاره بسیار زیبایی ست

    درپناه خدا 🌱🌹👌👌👌👌👌🌹🌱

    • سحر فهامی

      مهر 14, 1402

      درودتان استاد گرامی و والامقام سپاس از وقتی که گذاشتید و شعر مرا خواندید💫🌹🦋🤍💥

  3. مدیر داخلی

    مهر 14, 1402

    زیباست
    مدیر داخلی سایت ناب سُرا

    • سحر فهامی

      مهر 14, 1402

      هزاران درود سپاسمندم 💫🌹🦋🤍💥

  4. مهرداد مانا

    مهر 14, 1402

    سلام سحر خانم
    میگم یکی از پاره ها را دوبار تکرار کردی خواهرجان

  5. طارق خراسانی

    آذر 30, 1402

    سلام و درود

    سعادت یار شد تا دوباره این نفیسه را بخوانم
    یلدا مبارک‌

    در پناه خدا 🍃🌹👏👏👏👏👏🌹🌱

    • سحر فهامی

      آذر 30, 1402

      هزاران درود و سپاس بیکران از همراهی ارزشمندتان یلدایتان سرشار از عشق و آرامش و مبارک باشد

  6. طلعت خیاط پیشه

    آذر 30, 1402

    سرکار خانم فهامی ارجمند
    زیبایی قلمتان ستونی است.احسنت بر این قلم زرنگار
    یلدا بر شما مبارک باد.
    👌❤️🌺👏❤️🌸

    • سحر فهامی

      دی 2, 1402

      عرض سلام و احترام سپاسگزارم از همراهیتان مهربانو یلدای شما نیز سرشار از عشق و آرامش 🙏🌹🙏🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا