🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 حقوقهای نجومی 2

(ثبت: 244256) دی 24, 1400 

 

ای جماعت جمع اموال فکرتان
خوردن اموال مردم ذهنتان
زندگی های کذائی شئنتان
حق و ناحق کردن از اعمالتان

کور ذهنید و نمی دانید چرا
غوطه در انبوه نامردی شدید
رنگها چشمانتان را کور کرد
یک به یک وارد در این گرداب شدید

نامتان در این نجومی لیستها
ثبت کردید و گرفتید پستها

تیر دیگر را شما انداختید
قلب مجروهان به آن پرداختید

کاختان همچون سرای رنگ رنگ
می زنید بر هر ضعیفی سنگ سنگ

می مکید خون ضعیفان دلق دلق
می خورید اموال مردم حلق حلق

زندگیهاتان ز شاهان پیشتر
خواب و خورها گشته از حد بیشتر

گشت و تفریح شما شد لاکچری
زندگی آلوده از این باکتری

جسم محرومان به سم آلوده اید
روح مظلومانبه غم پالوده اید

ای دوصد لعنت به جسم و روحتان
کاش می مردید از احوالتان

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. سیاوش آزاد

    دی 24, 1400

    سلام قوافی؟

  2. فریبا نوری

    دی 24, 1400

    درودها جناب مروج همدانی گرانقدر
    دغدغه اجتماعی تان زیباست اما شعر به زعم من از این نقطه به بعد است که فرم درست خود را یافته و کمال خود را نشان داده.

    کاختان همچون سرای رنگ رنگ
    می زنید بر هر ضعیفی سنگ سنگ

    می مکید خون ضعیفان دلق دلق
    می خورید اموال مردم حلق حلق

    زندگیهاتان ز شاهان پیشتر
    خواب و خورها گشته از حد بیشتر

    گشت و تفریح شما شد لاکچری
    زندگی آلوده از این باکتری

    جسم محرومان به سم آلوده اید
    روح مظلومانبه غم پالوده اید

    ای دوصد لعنت به جسم و روحتان
    کاش می مردید از احوالتان

    ابیات قبل از آن به نظر نیازمند بازبینی و کمی ویرایش و یکدست سازی است.

    🌷🌷🌷🌷🌷

    • سلام گرامى
      كاملا فرمايش شما صحيح است
      شرمنده ام از بضاعت كم

      اميدوارم در انتقال نوع نگرش موفق باشم
      گرچه در شكل اشكالات فراوان دارد

      ممنونم از توجه تان

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا