🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 حق

(ثبت: 217427) آبان 14, 1398 
حق

حق
چه خوش می رقصد
این من ِ تنها
درون پیراهن شب
انگار فراموش کرده
فردا طلوع آفتاب…،
از غرب خواهد بود و،
شرق خسته از توپ وتانک و،
کودکانی که راه می روند
روی دست های خسته ی پدر
تا راهپیمایی کنند گرسنگی را
در جیب های بی انتهای شکمبارگان ِ،
بی همه چیز
ومن دربدر دنبال سایه ایی می گردم
که حکم قتلم را،
در سبد خریدش
بسته بندی کرده است و،
انگار حق…،
ارث پدرش بود
و ما… ،
مستحق ظلم!

#ژیلاراسخ

 

 

 

 

نظرها 12 
  1. علی معصومی

    آبان 14, 1398

    🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌷🌸

  2. مينا امينی

    آبان 14, 1398

    👏👏👏👏👏
    درودها مهربانو
    زیباست این شعر ..
    تصویر سازی و انسجام …
    آفرین بر شما
    مانا باشید وموفق جانم❤️❤️❤️🙏

  3. ولی اله بایبوردی

    آبان 14, 1398

    سلام و درودها

    دلنمیراد

    درد اجتماعی …

    تقدیمی : 🌈🌈🌸🌈🌈

    خوب دانی در جهانی زندگی
    گر رعیّت زاده ، آقا بندگی

    در برابر ظالمان مضلوم را
    رؤیتی هر جا زمین شرمندگی

    فرق لا هر دوره ای باشد دلا
    زیر پا له عدل جانب مردگی

    گر چه ابزاری به ید هر آدمی
    عدل حرفی عادلی را خندگی

    بس کنی والی ولایت دار عشق
    خلق را هادی ، به دور از بردگی

    ولی اله بایبوردی

    14 / 08 / 1398

    🌸🌸🌺🌸🌸

    • ژیلاراسخ

      آبان 14, 1398

      سپاسگزارم هم چنین سروده ی زیبای شما🙏🏾💐🍃

  4. سپیده طالبی

    آبان 14, 1398

    ومن دربدر دنبال سایه ایی می گردم
    که حکم قتلم را،
    در سبد خریدش
    بسته بندی کرده است…

    دست مریزاد
    بسیار عالی بود و با مضمونی ارزنده و البته دردناک
    درودها تقدیم حضورتان بانو راسخ نازنین🌺

  5. ژیلاراسخ

    آبان 14, 1398

    سپاسگزارم بانوی گرامی🍃🙏🏾💐

  6. طارق خراسانی

    آبان 14, 1398

    سلام و درود

    تا بوده همین بوده است
    تا فرهنگ به معنای واقعی رشد نکند استحمار میدان دار و دزدان در چپاول و مردم سرگردان

    عالی بود

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👏🌿

  7. مینا یارعلی زاده

    آبان 14, 1398

    درود بانوی نیک اندیش
    بسیار عالی
    زنده باشید و پرتوان
    🌷🌷🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا