🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 حلقه های گیسو

(ثبت: 263889) شهریور 26, 1402 

حلقه های گیسو
صنما ز پشت پرده بدر آ دمی خدا را
به جمال جانفزایت بنواز چشم ما را

سحر آمدم که سر را بنهم بر آستانت
چه شود تو را که دستی بکشی سر گدا را

ز حریم خوبرویان نتوان گذر نمودن
ز قضا من آن شکارم که بجان خرم بلا را

ز کنار بوستانت گذری زدم نهانی
که سحرگهی ببویم گل باغ با صفا را

اگرم نظر بیفتد به کمند تار مویت
نتوان رها نمودن نه دل و نه دست و پا را

به سه تار گیسوان گر گذر صبا بپیچد
بدهد چه پیچ و تابی که خجل کند صبا را

ز میان حلقه ها چون رخ آفتاب عیان شد
که ز دست داده دیدم چه نگین پر بها را

من اگر ز جام لعلت طلبم ز تشنه کامی
چه طلب تو را ز جانی که بلب رسیده ما را

همه شب در انتظارم که سحر ز ره بر آید
و نسیم خوش رساند ز تو بوی آشنا را

تو همان نگار مستی که “یگانه” ای در عالم
ندهم به عالمی چون تو نگار دلربا را

بُوَد این غزل به سبک “علی ای همای رحمت”
بفرست آفرین ها بجمال شهریارا

#امیر_وحدتی_یگانه

 

 

 

نظرها
  1. طارق خراسانی

    شهریور 26, 1402

    سلام

    به به
    بسیار زیباست

    در پناه خدا 🍃👏👏👏👏🌹🍃

    • امیر وحدتی "یگانه"

      شهریور 28, 1402

      سلام و عرض ادب استاد گرانقدر. حضور ارزشمندتان را قدردانم.
      پایدار باشید.
      🌷🌷💛💛🌷🌷

  2. طلعت خیاط پیشه

    شهریور 26, 1402

    درود بر شما
    زیبا سروده اید
    روح استاد شهریار شاد
    🙏🌺🌸🙏🌺🌸🙏💐🌿🍃

    • امیر وحدتی "یگانه"

      شهریور 28, 1402

      درودها بر سرکار خانم خلعت پیشه.
      از حضور سبزتان سپاس.
      سبز و پایدار باشید.
      🌼🌼💜💜🌼🌼

  3. مدینه ترکاشوند

    شهریور 28, 1402

    سلام عرض ادب و ارادت خدمت استادم
    بسیارزیبا قلمتان نویسا

    • امیر وحدتی "یگانه"

      شهریور 28, 1402

      درود و عرض ادب مهربانوی ارجمند. خوش آمدید.
      وجودتان سرشار از عافیت.
      🥀🥀💙🥀🥀

  4. مهدی سیدحسینی

    شهریور 31, 1402

    درود مجدد
    زیباست
    روح استاد شهریار شاد باد🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا