🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 حمدی کنم بخیر رهایی ز دنیوی

(ثبت: 212720) مرداد 16, 1398 
حمدی کنم بخیر رهایی ز دنیوی

بشنو حدیث راه طریقت شنیدنی
راهی برو رسی به حقیقت که دیدنی

در بین باطلی و حقی اربعی بدان
انگشت حاکمی است نگاهی خریدنی

از یوم کودکانه به امروز طیِّ راه
با قامتی چو سرو چو بیدی خمیدنی

حمدی کنم بخیر رهایی ز دنیوی
با جامه پوششی که به تقوا رهیدنی

در بین دام های ددان دامِ دنیوی
ماندم نجات راه به عقلی کشیدنی

آنجا که عقل ماند به گل عشق شد پدید
با ریسمان عشق چو طائر پریدنی

با عقل و عشق می روی آنجا که والیا
در بین سالکان بنشینی ستودنی

ولی اله بایبوردی

08 / 05 / 1398

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها 12 
  1. امید سعیدی

    مرداد 16, 1398

    سلام
    در اشعار شما (خلوص… تقوا ….سلوک) موج می زند.
    شعری به غایت زیبا بود.
    موفق باشید.🌹🌹🌹🌹

    • ولی اله بایبوردی

      مرداد 16, 1398

      سلام

      استاد سعیدی گرامی

      سپاس از همراهی تان با دقت نظر زیبایتان

      در پناه حق

      🌺🌸🌹🌸🌺

  2. مرداد 16, 1398

    درود و ارادت
    پند های فراوان دارد
    این سروده زیبا
    🌹🌹🌹🌹

    • علی معصومی

      مرداد 16, 1398

      درود بر شما
      زیباست این سروده ارزنده
      🌿👏👏👏🌹

      • ولی اله بایبوردی

        مرداد 16, 1398

        سلام

        استاد معصومی گرامی

        سپاس از حضور سبزتان با زیبایی نگاهتان…

        💐🌿💐🌿💐🌿💐

    • ولی اله بایبوردی

      مرداد 16, 1398

      سلام

      استاد….

      سپاس از خوانش صمیمانه تان

      🌿🍃🍃🌿🍃🍃🌿

  3. مسیحا یاری

    مرداد 16, 1398

    کو راه طریقت استاد من حاضرم

    • ولی اله بایبوردی

      مرداد 16, 1398

      سلام استاد ارجمند

      جناب یاری عزیز

      هر کس راه طریقت خود را بخوبی می داند ….رعایت حق الناس اهمیّت دارد

      …هر چند راه طریقت ، شریعت و حقیقت لازمه یِ عرفان نظری توأم با عملی مد

      نظر می باشد .

      به قول حضرت حافظ :

      تکیه بر تقوی و دانش در طریقت کافریست
      راهرو گر صد هنر دارد توکل بایدش

      سپاس از همراهی تان

      🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃

  4. … سلام استاد
    و اصولا اشعار حضرتعالی ستودنی است…
    ممنونم…

    • ولی اله بایبوردی

      مرداد 17, 1398

      سلام

      استاد ارجمند جناب ترکان عزیز

      سپاس از همراهی تان

      🌿🌿🍃🌿🌿

  5. سلام بر استاد عزیز و بزرگوار

    شعری زیبا و پر اندرز

    درودتان باد

    🌿🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌿💐

    • ولی اله بایبوردی

      مرداد 17, 1398

      سلام

      استاد ارجمند جناب فاتح بزرگوار

      سپاس از حضور سبزتان

      🌸🌸🌸🌺🌸🌸🌸

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا