🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 حوای خفته

(ثبت: 264340) مهر 10, 1402 

 

آخر مرا به بند می کشی و رام می کنی
وقتی هوای بوسه ی بر جام می کنی

مطلوبتر ز جان شده و بی تأملی
با آیه های عشق مرا خام می کنی

حوای خفته در دل زندان زهد را
دیوانه ای نمودی و در دام می کنی

معشوق شعر من شده ای ای تمام من
رسوای پیش مردم و بدنام می کنی

پروانه بین! دچار تو گردید ماه من
آتش به جان نموده و! آرام می کنی؟

 

 

 

 

نقدها
  1. درود و احترام شاعر ارجمند
    ضمن تایید شرح زیبای برهان جاوید بر این غزل ضروری می دانم به سیلاب اضافه در مطلع اشاره کنم
    چه این غزل زیبا شایسته ی آراستگی هرچه بیشتر است
    آخر مرا به بند می کشی و رام می کنی
    وقتی هوای بوسه ی بر جام می کنی
    مفعول فاعلات مفاعیل فاعلن
    بنابراین در مصراع اول
    آخر مرا به بند می کشی و رام می کنی
    یک هجای کوتاه و یک بلند اضافه است
    پیشنهاد صرف نظر از معنا
    (آخر به بند می کشی ام رام می کنی)
    پیروز و پاینده باشید

نظرها 14 
  1. عادل دانشی

    مهر 10, 1402

    درود خانم آجرلو
    سپاس با غزلی زیبا و دلنواز ما را میهمان کردید
    🌸🌺🌷

  2. عظیمه ایرانپور

    مهر 10, 1402

    درود بر شما
    خیلی زیباست
    فقط بیت چهارم دچار ضعف تآلیف شده
    ومفعول مشخص نیست🌸

    • مهرداد مانا

      مهر 10, 1402

      سلام
      مفعول خود شاعر است که رسوای مردم و بدنام شده ، البته دور از جان

      • پروانه آجورلو

        مهر 11, 1402

        🙏🌺

      • عظیمه ایرانپور

        مهر 17, 1402

        بله متوجه منظور شاعر شدم
        ولی مهم این هست که بخاطر جای خالی مفعول بیت دچار ضعف تألیف شده

  3. معین حجت

    مهر 10, 1402

    درود بانو ….👏👏👏💐💐💐

  4. علی معصومی

    مهر 10, 1402

    درودها بر شما
    ♤♤♤
    💐👏👏👏👏

  5. طارق خراسانی

    مهر 11, 1402

    درود‌ بر شاعر این شعر زیبا

    در پناه خدا🍃👏👏👏👏🍃

  6. برهان جاوید

    مهر 12, 1402

    درود سرکار خانم اجورلوی گرامی
    غزلی زیبا و خواندنی و پر احساس با تفکری عرفانی و نور محور رقم زدید که با سوختن پروانه که اوج از خودگذشتگی در راه رسیدن به نور است به پایان می رسد و ایهام جالبی با کلمه ی پروانه خلق کردید که اینها هنرنمایی های یک شعر زیباست که متبلور می شود
    بسیار لذت بردم
    پاینده و پیروز باشید

    🌺🌺🌺👏👏👏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا