🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 حکمت جم

(ثبت: 236629) اسفند 7, 1399 

« حكمت جم1 »

پيرو حكمت جم باشي كه بتوان به جهان
سكه ي نام خودت ، از ره حكمت بزني
تو كه از مُلك سليمان، طلبي حشمت و جاه2
بايد از علم سليمان ، به جهان دَم بزني
تا كه از مملكتـت ، نام نكويي بـبري
تا كه بـر مملكتي سكه ي نيكي بزني
وارث ملك كياني ، نـتواني به دغل3
در ره راستي ملك كيان ، چم بزني
٭٭٭
« آشوب»
در آتش اين دوره ي پُـر فتنه و آشوب
از ترس تقلّب ، به كجا آورم اين روي
مخلوق همه ، امـر خدا را نـشناسند
سختست در اين دوره، بر آن مرد خدا جوي
٭٭٭
1- جمشيد – سليمان 2- شكوه- جلال- مقام 3- مكر- حيله
دیوان اشعار حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. مدینه ترکاشوند

    اسفند 7, 1399

    درود بر شما شاعر گرانبها
    برقرار باشید به مهر
    🌹🌹🌹🌹🌹

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. کبری محمدی

    اسفند 8, 1399

    سلام

    مخلوق همه ، امـر خدا را نـشناسند
    سختست در اين دوره، بر آن مرد خدا جوی

    بسیار زیبا قلم زدید
    پایدار باشید و برقرار
    🌹🌺🌹🌺🌹

    • حسن مصطفایی دهنوی

      اسفند 14, 1399

      ازنگاه پرلطف ومحبت شما بانو ی گرانقدر
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا