🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 خاك و خواب

(ثبت: 240019) تیر 16, 1400 

 

خاك ،
خانه اى بى خار و خدشه بود ،
وقتى شيشه ى قلبت ،
با پوتك بى مهرى شكسته شد

خاكدان ،
آرامش وصف ناپذيرى هديه كرد ،
وقتى نمى شد ،
خاك خيابانها را از رويت بشوئى

خاك ، تورا
زير سوال نداشتن ها نبرد
وقتى دستهاى خسته ات ،
نا اميدانه از جيب بيرون مى آمد
و فرزندت ،
براى خريد مداد
به قامت شكسته ات مى نگريست

خواب ،
بهترين هديه خدا بود
وقتى قد و بالاى زيبا شهرها را مى تكاندى
و آهسته
از كنار درب برجها مى گذشتى
تا چشم شناگران استخر كاخ
تورا نبيند

خواب ،
بهترين هديه خدا بود
وقتى بچه هايت گرسنه بودند
و تو ،
از بيدارى خجالت مى كشيدى
و تنها چهره اى كه ديده نشد
تو بودى

راستى ،
هيچ فروشگاهى ،
ابزار كار تورا نفروخت
و تنها ابزارى كه در فرهنگ لغت ناميده نشد
جاروى بلند تو بود

تقديم به رفتگران كشورم ،
در دوران فراموشى ارزشها

همواره دوستتان دارم

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. فریبا نوری

    تیر 16, 1400

    راستى ،
    هيچ فروشگاهى ،
    ابزار كار تورا نفروخت
    و تنها ابزارى كه در فرهنگ لغت ناميده نشد
    جاروى بلند تو بود

    درود ها

    🌿🌿🍃🌷🌷🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا