🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 خداوندگار الموت

(ثبت: 243175) آذر 9, 1400 
خداوندگار الموت

 

ما همان طایفه ی رنگ به رنگیم بگو
با همه اهل جهان بر سر جنگیم بگو

از همان ثانیه های تپش بدو حضور
دست بر ماشه و هم رزم تفنگیم بگو

زنگ آرامش و پایانه ی دلشوره ، چرا ؟
ما همه منتظر سوت فشنگیم بگو

زندگی چیست مگر جز تب ابراز وجود
اصل و موجود توئی ما همه سنگیم بگو

خوب و خرسند و بهشتیم و اگر حرفی هست
وای بر ما که همه اهل فرنگیم بگو

تا چه بنوازی و در اصل چه بر ما گذرد
در نماهنگ زمان لای دو چنگیم بگو

ای حسن در الموتت بنشین محکم و سخت
ما جوانان همه گی نشئه ی بنگیم بگو

هر چه گفتیم نشد خانه ارباب خراب
ما که محکوم به افکار جفنگیم بگو

 

 

 

 

نقدها
  1. پیرایه یغمایی

    آذر 10, 1400

    دست مريزاد!
    خیلی عالی …
    زیبایی این شعر بیشتر در این بود که هر چه به پایان نزدیک می شويم بیت ها جان دارتر و زیباتر می شود و شعر را به اوج می برد.
    خیلی دوست داشتم این غزل را ، خیلی با مخاطب آشتی و صميمی بود و ارتباط برقرار می کرد./ چشم انتظار غزل های دیگری از ایمان عزیز هستیم

نظرها
  1. علی معصومی

    آذر 9, 1400

    درودها بر جناب کاظمی عزیز
    احسنت
    ◇◇◇
    خصم اگر بر سر غارتگری خود باشد
    ما همان طائفه تیر و تفنگیم بگو
    🌿🌺

    • سلام و ارادت جناب معصومی عزیز

      سپاس از بداهه ی زیبا و حضور ارزشمند شما🌷🌷

      کماکان معتقدم ، از ماست که بر ماست

      چوپان چو شود دزد و برد بره ز ما
      فریاد عبث ز مکر گرگان تا کی

  2. طارق خراسانی

    آذر 9, 1400

    سلام و درود

    روزگاری ست که باید بنویسیم
    سکوت
    و شب آبستن روز است و
    سحر نزدیک است

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👏👌🌿

    • درود و ارادت استاد عزیزم جناب طارق ، با نظر حضرتعالی کاملا موافقم و معتقدم امروز سلاح ما در دستان ماست ، اما چه بسیار قلمهایی که امروز نان را با خورش تملق میخورند.

      سلامتی و طول عمر براتون آرزومندم🌷🌷

  3. خسرو فیضی

    آذر 9, 1400

    . (( و شب آبستن روز است و
    . سحر نزدیک است )) 🌸🌸🌿🌿
    . ولی افسوس که ما
    . از بیم شبی تاریک تر زین شب ها
    . کلید صبح روشن را بدست نا امیدی ها
    . امانت داده ایم دیگر 😭😭
    . نیز میدانیم که . . .
    . شب پر از موسیقی رنگین امید است 🌸🌿🌸🌿🌸

    • ولی افسوس که عمرمان در اشتیاق دیدن این بامداد گذشت و همواره بر این باور بودیم که سحر نزدیک است.

      درودهای بی پایان جناب فیضی عزیز سپاسمند حضور شما🌷🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا