🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 خمخانه چشم

(ثبت: 266548) دی 8, 1402 

سوزی درونِ سینه من ساز می زند
شور دلی به گوشه شهناز می زند

گفتم بزن هرآنچه زدم بر خطا، شنید
سیلی مرا زده ست و ولی باز می زند

بستم سحر به پای کبوتر دعا و رفت
هرچند باز مرغ مرا ” باز ” می‌زند

خُمخانه است “چشم تو” و دل به روی تو
یک جُرعه شاد از “خُمِ  این راز” می زند

در اهتزاز پرچم عشقی که تا ابد
خلقی به سوی خویشتن آواز می زند

اعجاز اگر چه شیوه پیغمبران بود
شعرم سری به دفتر اعجاز می زند
بداهه
7 دی 1402
 
 
 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نقدها
  1. درود بر همگی
    استادان ثلاثه (علیکم صلوات الله)….از «شروا»با چه مجوزی اراده ی «شروه»شده است؟
    کمین هرچه گشتم برای «شروا» معنایی جز بهتان و دروغ و سخن بیهوده نیافتم!
    اگر در جایی معنای دیگری یافته اید متذکر شده بر اندک دانش کمین بیفزایید.سپاسگزارم.

    • سلام حضرت استاد
      شروا را بنده‌ بررسی کردم به معنای بهتان، حرف بیهوده و باطل است
      چون مطلب حضرتعالی فصل الخطاب است همان شور دلی به گوشه شهناز می زند را جایگزین کردم
      سپاس از مهر حضورتان
      در پناه خدا 🍃🌹🙏🍃

نظرها
  1. بستم سحر به پای کبوتر دعا و رفت
    هرچند باز مرغ مرا ” باز ” می‌زند

    خُمخانه است “چشم تو” و دل به روی تو
    یک جُرعه شاد از “خُمِ این راز” می زند

    سلام و درود بر شما
    خیلی قشنگه مخصوصآ این دو بیت

    • طارق خراسانی

      دی 29, 1402

      سلام و درود

      سپاس از مهر حضورتان

      در پناه خدا 🌱🌹🙏🌱

  2. جناب طارق ارجمند استاد مهربانی
    مثل همیشه زیبا سروده اید.احسنت بر این قلم زرنگار
    بداهه تقدیم شما
    دستم بدست ِ باور تو دل سپرده است
    بامن بیاکه بال ِ طرب جاز می زند

    👏🌺🌸💐👏🌸🌺🍃

    • سلام‌و‌درود بر بزرگ‌بانوی پاک

      سپاس از مهر حضور و بداهه ی بسیار زیبای تان

      در پناه خدا 🍃🌹🙏🍃

    • سلام‌و‌درود بر بزرگ‌بانوی پاک

      سپاس از مهر حضور و بداهه ی بسیار زیبای تان

      در پناه خدا 🍃🌹🙏🍃

  3. علی معصومی

    دی 8, 1402

    درود و ارادت
    حناب استاد خراسانی عزیز
    ♡♡♡
    سوزی درونِ سینه من ساز می زند
    “شروای” شور و گوشه شهناز می زند
    بسیار عالی
    از باب واج آرایی س در مصرع اول
    و واج ارایی ش در مصرع دوم

    🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا