🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 خنديدن

(ثبت: 256792) اسفند 10, 1401 

 

بهترین کار همین است کمی خندیدن
میوه ی اشک غمی از رخ زردی چیدن

سایه ای بر سر یک غنچه یِ لزران از شوق
بی طمع آب به اندام گلی پاشیدن

کودکی گشتن و نصف شکلات خود را
نصف دنیایِ خودت در دهنی جنبیدن

کِرمِ شب تاب ! خدایا چه پیامی دارد !
عمرِ کوتاه سراسر هَمِه اش تابیدن

عشق از لحظه یِ برخورد به او شعله گرفت
اصطکاک دو نگاهست به وقت دیدن

برف هر گردنه زانو بزند ای خورشید !
به زمین بوسه دَهی نوبت هَر گردیدن

ساحلِ آدمِ نیما که سَرابی نشود
با نوایِ دف طوفان زده‌ای رقصیدن

و برای منِ لب تشنه بیاور جامی !
تا دوباره بشوم گرمِ غزل نوشیدن

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها 10 
  1. طارق خراسانی

    اسفند 10, 1401

    سلام و درود بسیار

    غزل بسیار زیبایی ست
    لذت بردم
    بیت ششم را این چنین خواندم :

    برف هر گردنه چشمش به لبِ خورشید است !
    مگرش بوسه زند در پی هر گردیدن

    در پناه خدا 🌱❤️👌👌👌👌👌👌👌👌❤️🌱

    • میثم علی یزدی

      اسفند 10, 1401

      درود استاد طارق

      به مهر خوانید

      از ویرایش زیبای شما

      بر روی آن بیت کمال تشکر را دارم

  2. صفا یغمایی

    اسفند 10, 1401

    درودتان
    زیباست
    موفق و یرافرازباشید.
    🌺🌺🌺

  3. سلام و درود
    زیبا بود و ظریف
    لذت وافر بردم
    سپاس

  4. مهرداد مانا

    اسفند 11, 1401

    شب است و منم خسته و کوفته ..
    غزل بسیار زیبا ، فروتن ، چند لایه ، ملموس و ملیح بود . با تمی ناصحانه و خیرخواهانه . خوشحال شدم از خوانش آن

    • میثم علی یزدی

      اسفند 11, 1401

      درود جناب مانا

      قبلا هم لطف شما در خصوص اشعارم رو خوانده
      بودم پاینده باشید
      شاعر گرامی

  5. حسن نبی

    اسفند 11, 1401

    درود بسیار زیبا قلم زدید لذت بردم پاینده باشید در پناه حق 🌹❤

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا