🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 خواب

(ثبت: 241262) مرداد 27, 1400 

 

خواب دیدم کربلا غوغا شده
نینوا از اشک چون دریا شده

گیسوان عشق خون آلود بود
کربلا را هاله ای از دود بود

کودکان فریاد هرجا میزدند
بر سر از اندوه بابا میزدند

خواب دیدم دختری لب تشنه بود
در گلویش زخم بغض دشنه بود

خواب دیدم طبلِ جنگی میزدند
طعنه بر دل های سنگی میزدند

کربلا آتشفشان درد بود
کربلا جولانگه نامرد بود

یکطرف یک لشگر از دیو و ددان
یکطرف هفتاد و دو پیر و جوان

تشته ی خون لشگری از اشقیا
تشنه لب اصحاب پاک مصطفی

محشر کبری به چشمم دیده و
خون پاکان بر زمین پاشیده و

کودکی تیری به حلقومش نشست
بانویی دندان و پهلویش شکست

دست مردی پر توان از مچ برید
پهلوان مشکش به دندان می کشید

بود بر نیزه که خورشیدی نگون
ظلم، بی حد بود و دشتی پر زخون

#مدینه ترکاشوند

 

 

 

نظرها
  1. محمدعلی رضاپور

    مرداد 28, 1400

    السلام علی الحسین و علی علیّ بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین

    عزاداری هایتان قبول، اجرتان ما با مرجع مضمون شعر، به امید دیداری جانانه با خورشید پنهان عشق

  2. محمدعلی رضاپور

    مرداد 28, 1400

    کودکان فریاد… می زدند

    • مدینه ترکاشوند

      مرداد 28, 1400

      سلام ودرود برشما فرهیخته والامهر سپاس به مهر خوانده اید،اشتباه تایپی داشتم معزز ویرایش کردم،
      کودکان فریاد هرجا میزدند

  3. حسین شیرکوند

    مرداد 29, 1400

    🌸💐🌸💐🌸💐🌸

  4. محمد یزدانی

    مرداد 29, 1400

    درودو احترام. شاعر اندیشمند
    بسیارعالی سروده اید اجر قلم با سالارشهیدان کربلا

    • مدینه ترکاشوند

      مرداد 30, 1400

      سلام ودرود،سپاسگزارم عزیزوالاگوهر،التماس دعا

  5. محمد توکلی

    مهر 1, 1400

    درود بر احساس ناب تان و احسنت بر قدرت قلمی پراحساس در ميان انگشتان گوهربانوئی و

    سلام و درود بر حسین ع ،بر علی ابن الحسین و اصحاب و انصارش.
    🌹🌹🌹🖤🖤

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا