🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 خودکامگی

(ثبت: 253380) آذر 3, 1401 

 

قصه ای که هر کلامش تلخ بود
هر که آنرا می شنید تب می نمود

گوشه ای ‌پنهان و از شرمندگی
قلب، مروارید جانش در صدف
یک پدر ، با آرزوهای قشنگ
آنچه دارد بهر فرزندش هدف

جانفشانی های بوی کهنه گی
عبرت و ترسش دگر از سر گذشت
توبه اش، بوی عرق های تنش
اشک‌ او ، سر ریز پند و سرگذشت

داستانی با غم و اندوه و شر
مردمی بد ذات در انبوه شهر

خوشه های نو رسیده،‌ خاطره
هر تنفر، میوه نارس نحیف
گونه ای از آفت با قلب سنگ
یک‌ ردیف از بارور دار، سخیف

باغبان ، عمرش در این بستان گذشت
فصل خشک و گرم و بی آب زمین
تشنه اند از هر درختان بار داده لاجرم
آبیاری قطره قطره از عرق های جبین

بوستانی مستعد شعله ور
گر شود، با خاک یکسان یکسره
سوزد از هر نوع درخت بار دار
کود میگردد ز‌ خاکستر ، نهایت فیصله

 

سروده شده توسط: ادریس علیزاده

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (5):

نظرها 11 
  1. جواد مهدی پور

    آذر 3, 1401

    درود بر شما جناب علیزاده گرامی

    زیبا ست

    از اشعار پاکتان بهره مند شدم

    زنده باشید به مهر

    💐🌿🙏👏👏👏👏🌹

  2. درود
    خدمت شاعر این شعر و مخاطبان آن که به سلیقه ی من از ماندگار ترین شعرهای این روزها برای آیندگان است عارض هستم که گاهی شخصیت یک شعر آنقدر محترم است به لحاظ پیامی که حامل است،که دیگر جای سخن برای من نوعی سخت و بالا نشین است.
    دوست من شعرت را بسیار محترم میدانم چونان خودت🌺
    کود میگردد ز خاکستر ،نهایت فیصله

    • ادریس علیزاده

      آذر 4, 1401

      درود من حقیر به شما انسان شریف ، دوست گرامی و بزرگ منش که خوشحالم توانستم آنچه درونم موج‌ میزند را در یک شعر، تجلی نمایم.درود به شرفت

  3. زهرا آهن

    آذر 3, 1401

    باغبان ، عمرش در این بستان گذشت
    فصل خشک و گرم و بی آب زمین
    تشنه اند از هر درختان بار داده لاجرم
    آبیاری قطره قطره از عرق های جبین

    درود بر شما جناب علیزاده بسیار زیبا قلم زده‌اید👏👏

    • ادریس علیزاده

      آذر 4, 1401

      درود همیشگی من بشما بانو آریایی شجاع و الگوی بنده هستید در عرصه شعر و ادب و شخصیت

  4. طارق خراسانی

    آذر 3, 1401

    سلام

    بسیار زیبا

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👌🌹🌿

  5. درود بر شما
    💐💐💐💐🌿

  6. مهدی سیدحسینی

    آذر 4, 1401

    درود
    با آرزوی سلامتی و توفیق الهی 🌷🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا