🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 درخت طیبه

(ثبت: 7176) آذر 3, 1397 

« درخت طيبه  »

هر كس   درخت طيبه2 ، نايد  به    باورش          

قرآن    بنه  ،  برادر    من     در       برابرش

بر گو  درخت  طيبه   را  آن  خدا   بگفت:           

دين  محمد (ص)  است  و  زهراي   اطهرش

پيغمبر  جهان   كه  به نام   درخت   گفت:            

اعمال  صالح  است، زِ اصحاب  و  ياورش

پيغمبر  آن  درخت  كه  بـر  امتش   بگفت:         

  در  امتـش  فـزون   شده ، آن   نام   اطهرش

يارب    درخت  طيبه اي  را  كه   گفته اي           

كي   مي رسم ، به  پاي  درخت   تناورش3

هر كس   به  گفته هاي  پيمبر  عمل    كند          

گردد   شفيع   وي ، به   قيامت     پيمبرش

ياران  درخت  طيبه  را  آن   علي (ع)  نمود           

 بر  اهل  دين  ، زِ   قول   صحيح    پيمبرش

ياران حسين(ع) فاطمه(س) گشته شهيد حق          

  گردد    شفيع     امت  ،   جد      مطهرش

ياران  بهشت و جنت  رضوان و خلد  حور4          

 با  جان  خريده اند ، حسين(ع)  و  برادرش

نام  درخت طيبه  است  قرآن،بخوان و ببين           

 در خط  آن  نوشت  خداوند خلاق  داورش

اصلش  در اين  زمين  بُوَد و  فراش   آسمان          

 فيضي  به  ما  رساند ، زآن  برگ و  از  برش

خوش  باشد  آن  زمان كه  ببينم  با   وقار5           

بنشسته ايم    سايه ي   سرو   و     صنوبرش

از آن  درخت طيبه ، بتوان كه  ميوه  خورد           

 آنكس كه  نفس كُشت  و گردد    دلاورش

ياران   درخت   طيبه   و   حُسن     عاقبت          

باشد   نصيب   آنكه  ، نـباشد    جفا  گرش

در مُلك آسمان  و زمين آن  درخت  هست          

نـتوان   بـبيند   آنكه     بگردد     ستمگرش

كور است چشم  آنكه  بگويد  درخت  كو           

گويم  ببين به  صفحه ي قرآن تو  مصدرش6

رحمت  بر آن كسي كه به من همرهي كند            

معناي  طرح   من ، عمل   آرَد     سراسرش

اما   هزار حيف ، كه  هر فرد  با   خداست          

 ظلمي  چو آسمان و  زمين شد  به  خاطرش

شعر  حسن ،  به   طبع  مسلمان   نكو  بُوَد           

صد  آفرين  به  طبعش  و  دست   هنرورش

٭٭٭

 2- پاك- خالص   3- تنومند – قوي    4 – بهشت زنان زيبا      5  – بردباري- بزرگواري        6- اصل و بنياد- منشأ  

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (1):