🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دریای من

(ثبت: 250451) شهریور 3, 1401 
دریای من

 

دریای من آغوش ِخود را مرمری کن
امشب برای جاشوان ات دلبری کن

سمفونی باد و صدف را بشنو امشب
بزمی مهیا شد بیا خنیاگری کن

هر شب اگر در ساحلت بزم سکوت است
امشب مرا مهمان رقصی بندری کن

صد موج برمی خیزد از آغوش گرمت
در حلقه ی رقصنده هایت داوری کن

سنجیده ایمان ِادب را جذر و مَدّت
در کافرستان غزل ، پیغمبری کن

تصویر ماه افتاده بر رخسارت امشب
این گوی و میدانت، بیا افسونگری کن

( رضا محمدصالحی)

 

 

 

 

نظرها
  1. فریبا نوری

    شهریور 3, 1401

    سنجیده ایمان ِادب را جزر و مَدّت
    در کافرستان غزل، پیغمبری کن

    درودها استاد ارجمند
    🌷🌷🌷

  2. طارق خراسانی

    شهریور 3, 1401

    سلام و درود

    خلاصه پس از شکایت یکی از فرزندان زنده یاد ابتهاج به دادگاه آلمان که مخالف حمل و تشییع پیکر آن شاعر نامی و بررگ در ایران بود قاضی دادگاه رای بر انتقال پیکر ابتهاج به ایران را صادر کرد.
    عبدالعلی دستغیب یکی از منتقدین بزرگ شعر معاصر ، شعر استاد ابتهاج را در قیاس با شاعران نوپرداز، چندان قابل اعتنا نمی داند ولی او را ستوده است و این منتقد اشعاری مانند اشعار شما استاد گرامی را خوانده است که چنین رای و نظری را ابراز می دارد.
    بدون هیچ شکی شعر شاعران گذشته در زمان خود نو و به روز بوده اند البته منهای شاعرانی چون سعدی و فردوسی و حافظ و مولانا و صائب که برخی اشعارشان هنوز بوی نوی می دهند.
    غزلی زیبا، نو، جانبخشی از شما خواندم و لذت بردم.

    در پناه خدا 🌿🌹❤️👌👏👏👏👏👏👏👌❤️🌹🌿

  3. طلعت خیاط پیشه

    شهریور 3, 1401

    جناب استاد رضا محمد صالحی ارجمند
    زیبا سروده اید مثل همیشه
    تصویر ماه افتاده بر رخسارت امشب
    این گوی و میدانت بیا افسونگری کن
    👏👏👏🌺🌺🌺

  4. حسن مصطفایی دهنوی

    شهریور 5, 1401

    درود بیکران استاد
    بسیار زیبا و دلنشین و ژرف می سرایید
    قلمتان سبز ،اندیشه والای شما زلال ابدی
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا