🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 در تب کرونا

(ثبت: 231450) شهریور 18, 1399 

 

دست نشستم
ماسک نزدم
تا عطر یار و بوسه و آغوشش،
رفتم
ملامتم کردی بسیار

اما تنها دستان تو بود بر سر بالینم
که می نوشت آیه آیه زلالی آب را
بر هر آینه
و چنین شد که من
از دیدن حیات دوباره شب بوها
دست نشستم.

– فریبا نوری
1399/6/16
برای سپاس از جامعه پزشکی کشور در رویارویی با بحران کرونا

 

 

 

نقدها
  1. موسی ظهوری آرام

    شهریور 19, 1399

    شعری بسیار زیبا ودر خور تحسین و تقدیر ایجاد ایهام در عبارات دست شستن و ماسک زدن(در معنای کنایی و فعلی آنها:دست شستن هم به معنای شستن دست هم کنایه از نا امید شدن و ماسک زدن هم به معنای زدن ماسک و هم کنایه از چهره واقعی خود را مخفی کردن) و همچنین گلهای شب بو استعاره از پرستارانی که بیشتر در شب عطر واقعی کمک و نوع دوستی ایشان فضای جامعه را آکنده می کند
    و مراعات نظیر زیبایی آب با دست شستن و آینه و ماسک نزدن و ترکیب بسیار زیبای نوشتن زلالی آب بر آینه از جمله نکات ارزشی ،ادبی شعر محسوب می شوند که شعریت اثر را دو چندان کرده
    دست مریزاد استاد

    • فریبا نوری

      شهریور 20, 1399

      درودها جناب ظهوری آرام گرانقدر
      سپاسگزارم از لطف حضور و تحلیل زیبایتان
      🌹🌹🌹🌹

نظرها
  1. رسول رشیدی راد

    شهریور 18, 1399

    با سلام و درود خدمت شما خانم نوری
    بهره بردم از شعر زیباتون
    🌹🌹🌹🌹🌹
    اما تنها دستان تو بود بر سر بالینم
    که می نوشت آیه آیه زلالی آب را
    🌹🌹🌹🌹🌹

    • فریبا نوری

      شهریور 20, 1399

      درود و سپاس از لطف حضورتان جناب رشیدی راد گرامی 🌹🌹🌹🌹

  2. جمشید عزیزی

    شهریور 18, 1399

    عرض ادب
    بسیار زیبا
    انشاالله هرچه زودتر شر این بیماری کنده شود و زندگی به روال عادی باز گردد🌹🌷🌺

  3. شهریور 19, 1399

    درود برشما بانو نوری عزیز

    زیبا بود قلمتون ماندگار نازنینم

    ای کاش کرونای سراسر نکبت
    امشب به سراغ کدخدامی آمد
    ای کاش ز کعبه از سر یکرنگی
    امشب صدای ربنا می آمد

    بداهه تقدیم اثر زیباتون

    🌹🌹❤

    • فریبا نوری

      شهریور 20, 1399

      درود ها جناب عزیزی گرانقدر
      این پدیده هم با همه زشتی ها و زیبایی ها و خوبی ها و بدی هایش زمین را ترک می کند
      انشاء ا… که آنچه آموختنی است بیاموزیم و به خدایش بسپاریم
      🌹🌹🌹🌹

    • فریبا نوری

      شهریور 20, 1399

      درودها
      بداهه تان بسیار زیباست
      سپاس از لطف حضورتان
      🌹🌹🌹

  4. حسن مصطفایی دهنوی

    شهریور 20, 1399

    سلام و درود بانو نوری
    بسیار زیباست
    شادکام باشید
    🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

  5. سپیده طالبی

    شهریور 20, 1399

    سلام و عرض ادب استاد بانوی گرانمهر
    خواندن دوباره شعر گردون زیبا و متعهدان نیز برایم لذت بخش است
    دست مریزاد و درودتان باد🌺