🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 در جهانی از ولی بشنو مقال

(ثبت: 219289) دی 2, 1398 

 

گر چه نالان آدمی رنجیده حال
در جهانی از ولی بشنو مقال

فارغ از خَد خال گردی ای رهی
جلوه زیبایی طبیعت لا زوال

حق شناسی علّتی دارد درود
با سلامی کامل آید این وصال

سیل بُنیان کن ببینی ای بشر
عبرتی گیری چه علّت این وبال

در گرو مرگی تمامی کائنات
مرگ چون آید چه رستم یا که زال

سن و سالی را رها ای عقلمند
بار دانش آن کسی را گشت لال

با توهّم گر جدالی بین خلق
واقعیت گفتمانی لا محال

این قَدَر فهمی که دنیا دارها
دنیوی را کیسه کردند با جدال

وهم تا کی مانده در وهمی شدیم
عاقبت خیری ندیدم جز خیال

هر چه را باطن به ظاهر دیدنی
گر چنین باشد تویی صاحب کمال

گر چه کاذب شغل هایی برملا
با کدامین حکم گردد این حلال

شاعران گنجینه داران سخن
بین آنان اختلافی لا چه قال

همچو نیلی آسمانی قلب پاک
همچو نیلی رود بینی با زُلال

ما به آزادی درون آزادگی
افتخاری ای بشر دوری ز مال

نکته سنجان در جهانی نو پدید
عاری از عیبی چه علّت بی خیال

اکتفایی ما به توفیقی عمل
منتظر آن نازنین دهری که آل

ولی اله بایبوردی

 

 

 

 

نظرها 12 
  1. سپیده طالبی

    دی 2, 1398

    سلام و عرض ادب استاد گرامی
    شعرتان پر از آموزه بود و نکته سنج
    درودتان باد بزرگوار🌺

    • سلام

      سرکار خانم طالبی

      سپاس از نگاه ارزشمندتان

      شادکام باشید

      🍃🍃🌿💐🌿🍃🍃

  2. امیر جلالی

    دی 2, 1398

    پند نامه های شما همواره آموزنده و بیاد ماندنی هستند و از این بابت از شما سپاسگزارم…
    درود بر شما

    • سلام

      استاد جلالی ارجمند

      سپاسگزار آن نگاه ارزشمندتان هستم

      در ضمن زاد روز تولدتان را تبریک می گوییم

      تقدیمی : 🌺

      هوشیاری با ادب علمی نما
      برملا با نیک خُلقی هر کجا

      هر که را علمی جهت علمی درست
      خوش به حالش همنشینی با خدا

      ولی اله بایبوردی

      27 / 10 / 1397

      در پناه خدا

      پایدار باشید همچون کوه ایستا و استوار

      🌈🌈🌸🌸🌺🌸🌸🌈🌈

  3. با سلام و درود خدمت شما آقای بایبوردی عزیز و بزرگوار
    شعر زیبایی بود و صد البته پر از نکته آموزنده و قابل تامل
    زنده باشید و برقرار
    🌹🌹🌹🌹🌹

    • سلام

      جناب رشیدی راد عزیز

      سپاس از همراهی تان

      شادکام باشید

      🍃🍃🌿💐🌿🍃🍃

  4. علی معصومی

    دی 2, 1398

    سلام و درود
    شاعر گرانقدر جناب آقای بایبوردی
    دعوت می کنم از صفحه هم اندیشی دیگری در هنر، کارگاه دوم واقع در بخش چرخان آخرین مطالب سایت بازدید فرمایید:
    http://sherepaak.com/219930/کارگاه-دوم
    مشارکت شما عزیزان و سروران نازنین موجب برگزاری باشکوه کارگاه دوم خواهد

    • سلام

      استاد معصومی ارجمند

      ممنون از همراهی تان

      شادکام باشید

      🌸🌸🌺🌷🌺🌸🌸

  5. درود ها استاد
    بسیار زیبا و دلنشین سروده اید
    پاینده باشید
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

    • سلام

      استاد دهنوی گرامی

      ممنون از حضورتان

      در پناه حق

      🌸🌸🌸🌺🌸🌸🌸

  6. درود فراوان استاد
    از نوع چیدمان کلمات در اشعارتان لذت بردم و آموختم

    بسیار جذاب و پرمفهوم

    پایدار باشید 🌹🌹🌹

  7. سلام

    جناب قالیباف عزیز

    سپاس از همراهی تان

    در پناه حق

    🌈🌈🌸🌸🌈🌈

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا