🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 در سوگ پدر…

(ثبت: 247236) اردیبهشت 3, 1401 
در سوگ پدر…

در سوگ پدر…

در سوگ پدر کلّ زمین ناله کنان است
دلگیر چو شب دایره ی هر دو جهان است

هر گوشه ، یتیمی سرِ زانو به بغل زد
مخروبه نشین بهر طعامش نگران است

از بس که عظیم است مصیبت ، شده ام گیج
گفتم که محرم شده یا که رمضان است

امشب چه شده گنبد و گلدسته بگرید
یا ساده بگویم که نجف در خفقان است

ای واژه ی قدقامتِ طفلانِ محبّان….
برخیز ، سحَر گشته و هنگام اذان است

عبّاس و حسن ، زینب و کلثوم و حسینش
چشمان پر از اشک که مافوق بیان است

ای یوسف زهرا به فدایت همه هستی..
امشب به عزا قلب شما قطب زمان است

با عشق به اینکه بشود نامه ام امضا…
در قدر ، به لب واژه ی الغوث و امان است

هم ناله ی مادر ، نظری کن تو به (تنها)
پرونده ی هرکس چو مَنَش ، رنگ خزان است

✍حسن نبی جندقی (تنها)

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. فریبا نوری

    اردیبهشت 3, 1401

    ای واژه ی قدقامتِ طفلانِ محبّان….
    برخیز ، سحَر گشته و هنگام اذان است

    درودها استاد نبی گرانقدر
    و عرض تسلیت ایام

    🌺🌺🌺

    • حسن نبی

      اردیبهشت 3, 1401

      درود و عرض تسلیت🥀

      ممنونم ، التماس دعا🙏🏼

  2. فاضله هاشمی

    اردیبهشت 3, 1401

    درود بر شما🌹

    • حسن نبی

      اردیبهشت 3, 1401

      درود و عرض ادب🙏🏼🙏🏼🥀🥀

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا