🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 در کودکی پیرم

(ثبت: 250007) مرداد 21, 1401 
در کودکی پیرم

 

دلم تنگست و دلگیرم ، ازین ویرانسرا سیرم
دلم میسوزد از اینکه ، نباشد هیچ تقصیرم

زمان در پهنهء تاریخ ، بود در ساعت عسرت
مکان در صحنهء گیتی ، بود زندان و زنجیرم

پریده رنگ رخسار از ، زمین و آسمان اکنون
زمان معلول و بیمارست و من در کودکی پیرم

جوانی را نفهمیدم کِی از تقویم من پر زد
چرا این قسمت من شد، چه کس این کرد تقدیرم

اگر احصا کنم غمها ، پَرَد رنگ از رخ دفتر
و من بیزارم از اینکه ، شود این رنگ تفسیرم

روا باشد شکایت از، زمین و آسمان کردن
بدان معذورم از نقشی ، که شد در رسم تصویرم

پری از من گریزان و اسیر دیو تقدیرم
ز بخت بد کند زاهد ، دمادم لعن و تکفیرم

تمامی خرمی بودم ، خزان تک زد به بستانم
شدم مغلوب مکرش چون ، تهی از کید و تزویرم

تطاول میکند دائم به زلف سوسن و سوری
به چشم خویش می بینم ، درون خویش می میرم

دورویی میکند با گل ، کله بنهاده بر سنبل
رسن بندد به نخلم تا بیآرد از فرا زیرم

دلم میسوزد از زهری ، که ریزد بر دل راضی
ولی کی میتواند دیو ، کند مقهور و تسخیرم

سرافرازم که باغم را به مهرم میکنم بستان
اگرچه ممسک از خسَّت کند مجرم به تبذیرم.

سیدرضاموسوی راضی
بحر ؛ هزج مثمن سالم

 

 

 

 

نظرها
  1. طلعت خیاط پیشه

    مرداد 21, 1401

    سر افرازم که باغم را به مهرم می کنم آباد
    درودها بر شما
    قلمتان سرسبز
    در پناه عشق خدا بدرخشید
    🙏🌹🌹🌹🌹🌹

    • سید رضا موسوی راضی

      مرداد 22, 1401

      🙏🙏🙏💖💖💖
      درود بر شما طلعت بانوی ادیب و سرشار از عاطفه.

  2. مینا یارعلی زاده

    مرداد 21, 1401

    درودها بسیار عالی قلم زدید
    و صادقانه بود واگویه های دل
    قلمتان رقصان به مهر باد💐

  3. محمد رضا خوشرو

    مرداد 22, 1401

    احسنت . احسنت .
    زیبا بود آفرینها .
    💐

    • سید رضا موسوی راضی

      مرداد 23, 1401

      💖💖💖🙏🙏🙏

      سپاس سپاس و درود بیکران بر شما و نگاه سرشار از عطوفتتان.

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا