🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 در کوچه ی خاطرات ….

(ثبت: 253197) آبان 28, 1401 
در کوچه ی خاطرات ….

 

دوش از کوچه شان گذر کردم
باری از خاطرات بر دوشم
زیر لب گفتم او به یادم هست
یا که از خاطرش فراموشم؟

***
ناگهان باز شد در ِ خانه
خود او بود عشق دیروزم
که هنوز از فراق جانکاهش
می گدازم چو شمع و می سوزم

***
از کنارم گذشت و هیچ نگفت
صورتش از بزک گل افتاده
لب به دندان گزیدم و گفتم
باز وعده به دیگری داده

***
یادم آمد گذشته هایی را
که دو همدل دو همزبان بودیم
چون یکی روح در دو تن آنگاه
ساده و پاک و مهربان بودیم

***
سایه وار از کنار من رد شد
بی که ردّ و بدل کلام کنیم
گفتم ای کاش لااقل می شد
چون گذشته به هم سلام کنیم

***
شوخ و شاداب بود و خنده به لب
چون برانداز کردمش به سکوت
شکر کردم که بود چون سابق
او جوان همچنان و من فرتوت

***
تا سر کوچه رفت و دنبالش
لنگ لنگان ،عصا زنان رفتم
دیدمش با یکی و جان دادم
او چنین رفت و من چنان رفتم!

 

 

 

 

نظرها
  1. طارق خراسانی

    آبان 28, 1401

    سلام استاد

    خیلی لطیف و زیباست

    لذت بردم

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👌🌹🌿

  2. طلعت خیاط پیشه

    آبان 28, 1401

    درود استاد خوش عمل ارجمند
    بسیار زیبا سروده اید این خاطره ی غم انگیز را
    قلمتان سرسبز
    🙏🙏🌺🌺

  3. محمدعلی رضاپور

    آبان 28, 1401

    سلام و درود و خدا قوت
    پیش تر، دلیل مسدود شدنم در سایت شما را پرسیدم و جوابی ندادید.
    در پناه خدا، موفق باشید!

    • درود و عرض ارادت…..عزیزجان! اگر منظورتان سایت شاعران پارسی زبان است بایستی عرض کنم ارادتمند اسمآ یکی از چند مدیر آن سایتم اما مواردی چون مسدود کردن و غیره در حیطه ی اختیارات کمین نیست.توفیق یارتان.حق نگهدارتان.

      • سلام و درود و عرض ادب و ارادت، خدا را شکر،
        می دانستم که شخصیت گرانقدر شما استاد بزرگوار، خیلی والاتر از اینهاست.
        در پناه خدای مهربان
        بهترین ها نصیب تان ❤️🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا