🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 در کوچه ی دل …

(ثبت: 1845) تیر 7, 1395 

تـا مگـر در دل زیبای تـو  راهی بکنم

دوست دارم که شب قدر گناهی بکنم!

سحـری تا در میخانه روم رقص کنان

شب دل ، روشن از انوار پگاهی بکنم

مدد از پیر مغـان گیرم و با نیّت پاک

سجده در مصطبـه با حال تباهی بکنم

نذر هر باده کشی بوسه ی جان افروزی

وقف هرمغبچه ای، دل به نگاهی بکنم

تا مگر سـاقی محفل دهدم باده فزون

ترک انــدرزگـر وسوسـه کاهی بکنم

تا که راهم بنماید به سراپرده ی وصل

خدمـت گلنفــس بــــاده پناهی بکنم

چشم بیـدار دلــم باد سپید ار که دمی

حذر از وسـوسه ی چشم سیاهی بکنم

ترک همصحبتی اهــل دلـم باد حرام

گر سر سوزنی ، اندازه ی آهی بکنم

اختر بختِ مرا جلوه چو خورشید شود

گر نظر جانب رخساره ی ماهی بکنم

کاشکی دغدغه ی زهــد ریـا بگذارد

گذرازکوچه ی دل ،گاه به گاهی بکنم.

                           1395/4/7

                         (21 رمضان)