🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دست بی نمک

(ثبت: 251213) شهریور 24, 1401 

دست بی نمک

عقلم حریف سرسر دیوانه ات نشد
اشکم بهای خنده ی مستانه ات نشد

ای نارفیق خاطره های جوانی ام
عمرم کفاف خواندن افسانه ات نشد

شمعم که انعکاس نم اشک حسرتم
آئینه دار هر شب پروانه ات نشد

در حیرتم که آه دل غرق خون ما
نام آشنای خاطر بیگانه ات نشد

حتی اشاره ای هم از آن یار دلفریب
با خاک راه کوچه و کاشانه ات نشد

از لحظه ایکه دیدم و دلبسته ات شدم
چیزی شبیه گوهر دُر دانه ات نشد

این دست بی نمک چه گناهی نموده که
یک لحظه هم شده بسر شانه ات نشد ؟

 

 

 

 

نقدها
  1. ابراهیم حاج محمّدی

    شهریور 24, 1401

    درود حضرت دوست
    مصرع هفتم {{در حیرتم که دل غرق خون ما}} لغزش وزنی دارد عزیز .
    این تقطیعِ این مصرع:
    در/ حی/ر/تم/ که/ د/ل /غر/ق /خو/ن/ ما= 12 هجا

    و اما تقطیع مصرع نخست:

    عق/لم/ ح/ری/ف /سر/س/ر /دی/وا/نه/ ات/ ن/شد= 14 هجا

    ملاحظه می فرمایید که دو هجا کم دارد. ضمن این که وزن تغییر یافته

    • علی معصومی

      شهریور 24, 1401

      سلام بر شما
      جناب حاج محمدی نازنین

      مصرع هفتم اشکال وزنی فاحش داشت و یک کلمه جا افتاده است
      “در حیرتم که -آه- دل غرق خون ما”
      سپاس از دقت نظر جنابعالی

      🍃🌹🍃🌹

  2. طلعت خیاط پیشه

    شهریور 24, 1401

    جناب معصومی ارجمند
    درود بر شما
    زیبا سروده اید
    🌺🌺🌺🌺

نظرها
  1. طارق خراسانی

    شهریور 24, 1401

    این دست بی نمک چه گناهی نموده که
    یک لحظه هم شده بسر شانه ات نشد ؟

    سلام و درود بر شاعر پاک سرزمینم

    الحق زیباست

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👏👌🌹🌿

  2. فریبا نوری

    شهریور 24, 1401

    شمعم که انعکاس نم اشک حسرتم
    آئینه دار هر شب پروانه ات نشد

    درودها استاد معصومی گرانقدر

    🌷🌷🌷

  3. آرمان پرناک

    شهریور 24, 1401

    سلام استاد نازنین
    بسیار زیبا بود
    قلمتان جاوید
    🙏🌺🌺🌺

  4. سلام و عرض ادب

    و بسیار لذتبخش بود

    در سایه سار حضرت دوست

    🌹🌹🌹👏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا