🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دست رنج کارگر

(ثبت: 253351) آذر 10, 1401 

 

به دنیائی که مردانش
اسیر لقمه ای نانند
قراردادهای فوتبالی
بدست دزد و دلال است

همه فناوریها بومی اند
اما …
مربی های پوشالی
تمام منفعت ها را
به کام خود فرو بردند

چرا کل حقوق کارگر
اندازه ی یکماه اجاره نیست ؟
و پولی هم برای لقمه نانش نیست ؟

چگونه کارگر آرامشی دارد ؟
چگونه جبر این دنیای ظالم را
درون ذهن حل سازد ؟

چرا انبوه سرمایه
برای کارفرمایش تدارک شد ؟
چقدر سود کذائی
حاصل یغما ز رنج کارگرها شد ؟

همه خوابند ؟
به خواب مرگ رفتند
در طلوع روز

کسی گویا نمی بیند
فشار بر گرده ی مظلوم
کسی یادش نمی آید
لزوم عدل و انصافی

چو کبکی سر درون برف ها کردند
و در لاک ضخیم جهل مدفونند

در این گرداب کف زنها
نوای همدلی با ناتوانان نیست

بزرگان هم
کلام پاک روح الله را هرگز نفهمیدند
و امروز وارث الهکم ثروت
به عشرت گشته اند ناچار

تن رنجور و زخمی ضعیفان
مملو از تیغ است
به تیغ این خیانت پیشگان مست
گلگون است

بدست عده ای نامرد
ثروتهای انبوه است
و بسیاری فتادند
در شکاف فقر و بیماری
و حکمی نیست
تا محروم به حق خود رها گردد
ز درد و رنج و بیماری

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا