🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دفتر دل

(ثبت: 266280) آذر 27, 1402 

 

دلتنگ توام بیا و مهمانم باش
بی‌سامانم بیا و سامانم باش

هر لحظه به بودن تو می‌اندیشم
تو جانِ من و جانِ من و جانم باش

@@@@@@

از لعل لبت شهدِ عسل می‌بارد .
از نرگس چشم تو غزل می‌بارد

گنجینه ی اسرار الهی هستی
گل از سخنت بغل بغل می‌بارد
@@@@@

ای دوست بیا ساز دلم ساز شده
چارانه‌ی من برایت آغاز شده

امروز تو مضمون رباعیِ منی
چشمم به گل روی شما باز شده
@@@@@

هر چند که باران کَتل می‌بارد
سنگ از همه سو به سمت کَل می‌بارد

چشمم به در است تا بیاید آن روز
کز هر سخنی فقط عمل می‌بارد
@@@@@@

در آتش هجر تو دو چشمم پرِ آب
می‌سوزم و می‌سازم و دل گشته کباب

باز آ  و  قدم گذار  بر خانه‌ی دل
ای آنکه گرفته‌ای ز من لذت خواب
@@@@@

ای مادر نازنین ،که هستی در خواب
بیدار شو این خسته‌دلت را  دریاب

دلتنگ تو  و  خنده ی شیرین توام
نام تو معطّر است چون  بوی گلاب
@@@@@

از صورت خود نقاب اگر بردارند
معلوم شود هر آنچه در دل دارند

درگیر توهّمند و در فکر نجات
گویی همه را چو خویش می‌پندارند

پناهنده -رباعی

 

 

 

نظرها
  1. عظیمه ایرانپور

    آذر 27, 1402

    درود بر شما
    زیباست
    فقط مصرع دوم رباعی اول کمی از وزن خارج شده🌸

    • صدیقه پناهنده

      آذر 29, 1402

      درود بر شما .
      در مصرع دوم ابدال صورت گرفته .
      سپاسگزارم به مهر خواندید

  2. طارق خراسانی

    آذر 27, 1402

    از صورت خود نقاب اگر بردارند
    معلوم شود هر آنچه در دل دارند

    درگیر توهّمند و در فکر نجات
    گویی همه را چو خویش می‌پندارند

    سلام و درود
    تشکر از اشتراک رباعیات زیبای تان

    در پناه خدا 🌱🌹👌👌👌👌👌🌹🌱

  3. طلعت خیاط پیشه

    آذر 28, 1402

    مهربانوی ارجمند
    درود بر شما
    🌺🌸🌺🌸❤️

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا