🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دلمردگى امروز

(ثبت: 242214) مهر 22, 1400 

 

دوران سكوت است
دوران پژمردگى
دوران گنگى
دوران خفگى

اما …..
نه طنابى
نه زنجيرى
نه چوبه ى دارى

زمان ، زمان افسونگرى جسم است
زمان ، زمان استنشاق هواى آلوده
زمان ، زمان هرزگى نفس
زمان ، زمان سقوط روح

در اينجا ، سكوت حرف اول را مى زند
و چشمها ، خيره در ظرافت و رنگ و لعابهاست
و دستها ، روى ماشين حساب

نردبان سود ،
مارا از باغ انديشه و پنجره ى تفهيم
به قله هاى خيال پردازى كشانده است
و چونه زيستن ما ، از پشتبام افزون طلبى ،
سقوط كرده است

ما در كشاكش رفاه زدگى از يك سو
و شاهد تنگه هاى فقر و تبعيض از نگاه فطرتيم

ما در پوششى از پيله هاى ابريشمى ، مدفون شده ايم
و پرواز ما بدون بال ، جاريست
و حيات ما ،
در گروى رهائى از حصار سكوت است
ما در زيستن ، مرده ايم

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا