🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دل پریشانی

(ثبت: 244631) دی 30, 1400 

دل پریشانی

یاد ایامی که هرگز سیل و طوفانی نبود
جمع ما دلگرم بود و دل پریشانی نبود
سینه مالامال از گل واژه های عشق بود
قدر و قیمت داشت عاشق، عشق ارزانی نبود
رسم عاشق پیشگی با جان و دل پیوند داشت
عاشق از جان میگذشت و عشق او آنی نبود
با صدای ساز مطرب سینه پر آواز بود
در غم فردای خویش و سفره و نانی نبود
بود بلبل غرق در بد مستی و دلدادگی
کار او آواز بود و جز غزلخوانی نبود
با سبکبالی کبوتر بالها را می گشود
ترسی از صیاد در دشت و بیابانی نبود
این دل غمدیده من آسمانی صاف داشت
مردمان چشم من از اشک بارانی نبود
زان همه دلدادگی و آرزوهای قشنگ
پر کشیدن دل بریدن کار آسانی نبود
برف و باران فراوان می رسید از آسمان
چشمه ها جوشان بود و چشم گریانی نبود
نهرها پر آب بود و رودها زاینده بود
از برای آب هرگز قتل و ویرانی نبود
آن یکی گفت این جماعت از خدا ببریده اند
ای عجب قبل از تو جانا، روی گردانی نبود
خود همی دانی چرا پیوندها از هم گسست
قطع این پیوند واضح بود و پنهانی نبود
مردم از نامردی نامردمان دل کنده اند
ور نه در کار خداشان هیچ نقصانی نبود
تا نبودی کوچه های شهر ما آرام بود
صبح تا شب این هیاهو و رجز خوانی نبود
زین میان همسایه ای هم کینه ای در دل نداشت
یا برادر با برادر دشمن جانی نبود
واژه ی یغما که در فرهنگ ما معنا نداشت
در مرام هیچکس ایجاد بحرانی نبود
می بترسم خواب من هم وارد بحران شود
هیچگاه اوضاع دل اینقدر بحرانی نبود
دید بحران را “یگانه” بست چشم خویشتن
گر چه میدانست کارش کار انسانی نبود

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. سلام و درود و احسنت بر شما ❤️🙏

  2. سلام و درود و عرض ادب

    تقدیم به مناسبت زادروز شعر سروش:

    نغمه هایی به گوش آمده است:

    موسم جنب و جوش آمده است

    عشق را وقت نوش آمده است

    جشن شعر سروش آمده است

    باید ای دوستان! “بترکانیم”.

  3. فریبا نوری

    دی 30, 1400

    تا نبودی کوچه های شهر ما آرام بود
    صبح تا شب این هیاهو و رجز خوانی نبود

    درود جناب یگانه 🌷🌷🌷

  4. طارق خراسانی

    دی 30, 1400

    سلام و درود

    سخن دل است و به زبان شعر زیبا بیان شده است
    دلمریزاد

    پیشنهاد بنده :

    هم جوان و پیر دیدم از خدا ببریده اند
    از خدا قبل از تو اینجا، روی گردانی نبود

    در پناه خدا سلامت و شاد زی 🌿👏👏👏👏👏👏👌🌹🌿

  5. صفا یغمایی

    دی 30, 1400

    درودها جناب یگانه ی عزیز
    زیباودلنشین بودخسته نباشید.
    برف و باران فراوان میرسید از آسمان
    چشمه‌ها جوشان بُدند و چشم گریانی نبود.
    احسنتم.
    🌹🌹🌹👏👏👏🌹🌹🌹

  6. با صدای ساز مطرب سینه پر آواز بود
    در غم فردای خویش و سفره و نانی نبود

    درودها بسیار عالی سرودید👏👏👏👏💐

  7. نسرین حسینی

    دی 30, 1400

    زیبا بود

    درودها برشما جناب یگانه گرامی

    قلمتون مانا 🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا