🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دهان مرثیه، ساز ترانه خواهد زد

(ثبت: 235354) دی 21, 1399 

 

شعاع نور، به شب تازيانه خواهد زد
و صبح، بوسه بر اين آستانه خواهد زد

شکوفه می دمد از قاب سرد پنجره ها
بهار سر به دل تنگِ خانه خواهد زد

پس از سیاه‌ترین مویه های بی فریاد
دهان مرثيه، ساز ترانه خواهد زد

نسیم، گیسوی موّاجِ بید مجنون را
به دست روشنِ مهتاب شانه خواهد زد

لب کبود زمین باز سرخ خواهد شد
حیات، قهقهه‌ای شادمانه خواهد زد

كمان كهنه ى آرش به كار مى‌آید
كسى درست، به قلب نشانه خواهد زد

شکوهمندترين لحظه هاى آرامش
دوباره خیمه در این آشیانه خواهد زد

اميد، در رگ سرخ من و تو تا جارى‌ست
تنِ بريده ى ما هم جوانه خواهد زد..

 

 

 

 

نظرها
  1. 🌹🌹🌹🌹🌹

  2. چون همیشه عااالی
    احسنت بر شما و قلم زرین نگارتان
    🌼🍁🌸🌹

  3. طارق خراسانی

    دی 21, 1399

    سلام

    این غزل نفیس یکی از عالی ترین آثاری ست که از شما خوانده ام.
    براستی بی نطیر است
    مژده ایام خوش این غزل دلم را شاد کرد.
    امیدوارم لسان الغیب باشد
    روزگاران سختی را مردم پست سر نهاده اند و شایسته ی روزهای پر از شادی می باشند
    باید حیات، قهقهه‌ای شادمانه ای بزند و نسیم، گیسوی موّاجِ بید مجنون را
    به دست روشنِ مهتاب شانه زند.
    خوشحال از زنده بودنم هستم میدانید چرا؟
    جواب روشن است خدا را شکر که از خوانندگان این شاهکار می باشم.

    در پناه خدا شاد زی 🌿👏👏👏👏👏👌❤️🌿

  4. جواد مهدی پور

    دی 22, 1399

    درود بر شما استاد گرامی بانو آرامش

    عالی ست

    لذت می برم از اشعار پاکتان

    زنده باشید به مهر

    💐🙏💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا