🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 102

(ثبت: 242837) آبان 24, 1400 

 

خداونـدي كه دانش بر من آموخت
چراغ دانشـم روشنتـر افروخـت
هر آن فردي كه بـي دانش به دنياست
طريق حق نـفهميد و نياندوخـت
٭٭٭
هواي نفس و كـي باشد به تو يـار
زِ رأيش سر بتاب اي مرد هوشيـار
هواي نفس و را دورت مي نـمايـد
زِ فيض آن خـداي بر هـمه يـار
٭٭٭
هواي نفس كـي شد بر كسي يـار
سرش را زير ضرب پاي بـگذار
هواي نفس و را از خـود برون كُن
اگـر داناتري عقلـت نگـهدار
٭٭٭
هواي نفس و مـي باشـد تـبهكار
هوس باز است و بدكار است و مكّار
مشـو تابـع به رأي ناقص آن
تـو علـم و دانش حق را بِـبَـر كار
٭٭٭
هـمين شعر حسن بر من اثـر كرد
كه بايـد شعر نيكويش زِ بـَر كرد
هـر آنكس شعر پُـر معنـي بـخواند
تـواند رو به سـوي دادگـر كرد
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. 👌👌احسنت

    • سلام و درود بانو بهمنی
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا