🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 117

(ثبت: 243440) آذر 21, 1400 

 

تا كه من جستم به دنيا گنج بي پايان دوست
حاصل گنج قناعت بر سر دستـم نكوست
از همين گنج قناعت خرج دنيا مي كنـم
در همين دنيا قناعت كردنـم از بـهر اوست
٭٭٭
من كه ميجويم به دنيا گنج پر معناي دوست
گنج پر معناي آن از بهر عقبايـم نكوست
تا كه اين گنج قناعت را بدست آورده ام
از همين گنج قناعت سيرتـم پر آبروست
٭٭٭
بلبل كـه در خزان بودش آن طراز گل
مي بيند آنكه ريـخته شد برگ و بار گل
بازم در آن مـدار چهچهـه مي زنـد
شايد بـبيند آن ديگـر آن نوبـهار گل
٭٭٭
حُسنـي بُـوَد بـه رونق فصل بـهار گل
بـاد خزان اگـر نزنـد آن بـهار گل
بـاد خزان بـر آن بِـوَزد پَـرپَـرش كنـد
بـر هم زند تـمامي حُسن و وقـار گل
٭٭٭
شاعـر نـمي تواند ، بيهوده گو بـماند
يا شعر بـي معاني ، بيهوده آن بـخواند
صد شعر با معانـي ، با هم رديف سازد
شعرش كه با معاني است،معني به دل نشاند
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. خسرو فیضی

    آذر 21, 1400

    . با درودم نیک 🌺
    .
    . من كه ميجويم به دنيا گنج پر معناي دوست
    . گنج پر معناي آن از بهر عقبايـم نكوست
    .
    . به به استاد بزرگوار روح اتان شاد 🌺
    . و چه نیکوست دوستی ها را پاس بداریم
    . رحمت خداوندی نصیب تان . . آمین

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. محمد خسروی

    آذر 22, 1400

    ادیب گران قدر جناب دهنوی
    پاک و زیباست این سروده ها
    سپاس از انتشار این آثار ارزشمند
    💐🙏💐

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا