🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 124

(ثبت: 243640) آذر 28, 1400 

 

هر كس به صدق دل به خدا معتقـد شود
حكمـي براي آن زِ خـدا منعقـد شود
ثروت در اين زمان به دستش نـمي دهند
تـا بـا فقيرترين فقـرا منطبق شود
٭٭٭
يارب اميـد من به رهت بـر ثواب بود
فعل خطاي خلـق تو بـر من عذاب بود
يارب گـواه باش كه از امر و نـهي تـو
من سركه ساختم ، زِ چه گفتند شراب بود
٭٭٭
در راه هرزه گردي تا كـي توان بپوييـد
از حقشناس ره جـو، راهش توان بجوييـد
از اهـل معرفتـها جوييـد راه حق را
گـر از مدار معنيش از حق به گفتگوييـد
٭٭٭
آنكس كه كارگردان باشد براي ما كيست
هرچند نظر نمايـم در بين ما عيان نيست
هر كار آدميزاد در دست قدرت اوست
بر كار سخت و دشوار حتماً كه ناتوان نيست
٭٭٭
هـر آدم نـفهمي كي عدل مي شناسـد
هـر ظلم بـهر سودش ، برجاي مي شناسد
تا آنكه آخـر عمـر بينـد نتيجه ظلم
وانگه زِ ظلم كرده حتماً كه مي هراسد
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. خسرو فیضی

    آذر 28, 1400

    . با درودم نیک 🌺
    .
    . يارب اميـد من به رهت بـر ثواب بود
    . فعل خطاي خلـق تو بـر من عذاب بود
    .
    . عالی و زیبا و گویا . . 🌺
    . استاد بزرگوار روح ات شاد و نام ات در دل ها باد
    . در پرتوی رحمت خدایت باشی . . آمین 🌺

    • سلام و درود استاد
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا