🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 125

(ثبت: 243664) آذر 29, 1400 

 

جسم قوي بي روح ، كاري نـمي توان كرد
جسم ضعيف با روح ، هركار مي توان كرد
اين چشم آدميـزاد نيكو اگـر بـبيند
بيند كه روح از جسم صد كار مي توان كرد
٭٭٭
جسـم صحيح گمراه ، كار نكو كجا كرد
جسم ضعيف پُر روح ، كار از براي ما كرد
هر جسم ناتوانـي با روح پـُر فتوحـش
ما را زِ راه دنيـا رو سوي آن خـدا كرد
٭٭٭
جسـم قوي مغرور، گـر كار پُـر خطا كرد
آن ديگري كز آن ديد بر ديگري جفا كرد
رسم خطا به دنيـا افزوده شد زِ مردم
تا جـمله مردمان را زين درد مبتلا كرد
٭٭٭
دور خود هرچه ببينم بُوَد آن طلعت دوست
هركجا را نگرم رؤيت آن روي نكوست
چهره آدميـان و ملك و حـور و طيـور
صنع اسرار وي و پرتو آن چهره اوست
٭٭٭
هرچه در دور جهان مي نگرم حكمت اوست
نقش اسرار حقيقت بُود و جـمله نكوست
هرچه بـهتر نگرم ، بـهترش آيـد به نظر
بد كه ديده است، از آن بـخشش دوست
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. خسرو فیضی

    آذر 29, 1400

    . با درودم نیک 🌺
    .
    . جسم قوي بي روح ، كاري نـمي توان كرد
    . جسم ضعيف با روح ، هركار مي توان كرد
    . اين چشم آدميـزاد نيكو اگـر بـبيند
    . بيند كه روح از جسم صد كار مي توان كرد
    .
    . به به عالی و فوق زیبا 🌺
    . استاد بزرگوار تمامی سروده های جنابعالی
    . چون برگ های زرین می ماند و آیندگان
    . بهره ها خواهند برد 🌺
    . رحمت خداوندی بر روح پاک تان . . آمین

    • سلام و درود استاد فیضی
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا