🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 149

(ثبت: 244423) دی 23, 1400 

 

گفتـار سليمان كه زِ اسرار نگيـن است
اسرار خـدا بود و زِ دوران قديـم است
دوران محمـد(ص) كـه بُوَد اول اسلام
آن ختم رُسل بود كه افضل زِ نگيـن است
٭٭٭
هر فرد كه دينش به خداونـد ، يقيـن است
جايش به يقين باغ جنان، خُلـد برين است
اسلام كه نَبـوَد به جـز از نيكـي و پاكـي
بدكاري و تزوير و دغل رسم چه دين است
٭٭٭
طفل بشر از روز ازل مايل جهل است
هر كار خطرناك برايش همه سهل است
دانايـي و دانـش اَر كسي ياد نگيرد
بيهوده بگردد ، به يقين فاقـد عقل است
٭٭٭
آدم اگـر از شـرَرَش كـم كنـد
فكـر خود و مُـردن و ماتـم كنـد
جرأت آن نيسـت ، بَـرِ امـر حق
رو به كجي يك سَـر مو ، خَـم كنـد
٭٭٭
خدايا بر مسلمانان اگر اين راه دشوار است
چرا بر نامسلمانان هزاران راه بي خار است
چرا بر نامسلمانان فراران راه مي باشـد
ولي بهر مسلمان رهي گر هست پُرخار است
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا