🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 157

(ثبت: 244743) بهمن 3, 1400 

 

هر كس خطا به حق بكند، روز محشرش
خجلت كشد ، طلب بكند لطف داورش
حسرت خورَد، كه عمر نفهميده حرف حق
شيطان ، چنيـن نفهمي آورده بـاورش
٭٭٭
هيهات از آن زمان كه بيايد به خاطرش
نشناخته به عمر ، نه دشـمن ، نه ياورش
آن نامه عمل كه دهندش به دست آن
خود سرزنش كند ، خودش آن طبع كافرش
٭٭٭
هـرجا بساط عيش و ترنـّم كه چيده شد
بـرچيده از تصادف دوران نديده شد
اين نكته ثابت است، از اين گردش جهان
چشمت كه ديد اين ، دلت از آن رميده شد
٭٭٭
نصيحتي كنم ات ، واجب است بشنيـدن
كه وعظ بي عملان ، واجب است نشنيدن
هرآنكه پند و نصيحت زِ امر حق دريافت
يقين بُـوَد كه بنا مي كند ، بسنجيـدن
٭٭٭
اين جرم و جسم آدم ، بر جزء خاك گردد
اي آدمي نظر كُن، بر جسم و حال و دردد
اي آدمي تو بنگر، آن قدرت خداونـد
رحمي به جان خود كُن، زآن روز باز گردد
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا